Průzkum probíhal od července do září letošního roku. Mapoval, jak firmy v Česku zavádějí prvky Průmyslu 4.0 a jak jsou připravené na digitální transformaci. Výsledky ukázaly, že zhruba 47 procent firem chce v příštích pěti letech zvýšit investice v této oblasti. Přes 36 procent firem má již nyní k dispozici zpracovanou digitální strategii, dalších bezmála 30 procent uvedlo, že na její přípravě aktuálně pracuje.
Technologie Průmyslu 4.0 firmy zavádějí hlavně ve výrobě, uplatnění pro ně ale nacházejí také v administrativě, logistice, prodeji či následných službách. Firmy nejčastěji investují do Průmyslu 4.0, aby zvyšovaly produktivitu v přepočtu na jednoho zaměstnance – prioritou je to pro přibližně 56 procent podnikatelů. Na dalších místech jsou snahy snížit jednotkové náklady, optimalizovat využití výrobních kapacit či vyřešit nedostatek pracovníků. Firmy už také pracují na vzdělávání zaměstnanců v digitálních technologiích. Přes 20 procent z nich už investuje do vzdělávání v tomto směru, zhruba stejný počet pracuje na koncepci vzdělávání zaměstnanců pro práci v digitálním prostředí.