Richard Němec, Martin Hanzlík a Thomas Lecouffe z VISION THING zakládají ADSHINES: programatický nákup reklamy v živém televizním vysílání

Na úspěšné zavedení programatického nákupu ve venkovní reklamě nyní vedení VISION THING navazuje i v oblastí televizního vysílání. Pod novou značkou ADSHINES rozšiřuje své působení do lineární televize ve spolupráci s celostátní sítí RegioTV 1, kterou provozuje skupina EURONOVA GROUP.

Richard Němec a Martin Hanzlík (oba CEO společnosti VISION THING) a Thomas Lecouffe (CTO VISION THING) stojí za vznikem nové firmy ADSHINES. Jejím cílem je zpřístupnit programatický nákup reklamního prostoru přímo v blocích živého televizního vysílání. Technologie pro programatický způsob obchodování byla integrována do dvanácti regionálních televizních stanic pokrývající celé území České republiky. Tyto stanice vysílají prostřednictvím platformy Digital Broadcasting v multiplexu 24. Klíčovou stanicí v síti je PRAHA TV, dostupná také v regionálních sítích Českých radiokomunikací. Diváci ostatních kanálů mají přístup ke svému regionálnímu obsahu rovněž přes kabelové a IPTV operátory, včetně těch největších, jako jsou Vodafone nebo T-Mobile.

„Spuštění ADSHINES je pro nás zásadním milníkem – stejně jako byl před lety start programatického nákupu v oblasti OOH. Tentokrát však necílíme ven, ale dovnitř – na největší obrazovky v domácnostech po celé republice. Díky síti RegioTV 1 nyní mohou naši klienti oslovit televizní diváky ve 12 regionálních stanicích s týdenním zásahem 2,5 milionu lidí. Věříme, že tento krok výrazně promění způsob, jakým se bude v blízké budoucnosti nakupovat klasická televizní reklama,” říká Richard Němec, spoluzakladatel ADSHINES.

Diváci RegioTV 1 představují atraktivní cílovou skupinu s reálnou kupní silou a výrazným vlivem na nákupní rozhodování v domácnosti. Díky regionálnímu členění sítě je možné kampaně cílit velmi přesně – například jen na oblasti, kde má značka pobočku nebo obchodní zájem. Takto lokalizovaný přístup je v rámci televizního vysílání zcela výjimečný.

Naší dlouhodobou ambicí je digitalizace všech reklamních mediatypů, které ve skupině EURONOVA GROUP nabízíme. Proto mě těší spolupráce s ADSHINES, díky níž můžeme nabídnout vůbec nejmodernější přístup k televizní inzerci na českém trhu. Věříme, že programatický nákup otevře dveře novým zadavatelům a našim divákům přinese možnost setkat se na televizních obrazovkách se značkami, které dosud znali třeba jen z online prostředí,“ říká Radek Novák, CEO EURONOVA GROUP.

Televizní stanice zapojené do sítě RegioTV 1 jsou součástí Asociace krajských televizí, která se zaměřuje na jejich rozvoj, podporu sledovanosti a hledání nových obchodních modelů. Zavedení programatického prodeje reklamního prostoru představuje důležitý krok právě v oblasti monetizace a rozšiřování inzerentských možností.


„Možnost jako první v České republice nasadit tento moderní způsob obchodování s reklamním prostorem do regionálních televizí vnímáme jako významnou příležitost. Zároveň tím chceme znovu upozornit na hodnotu, kterou regionální vysílání pro inzerenty má – zvláště pro ty, kteří dosud cílili výhradně na celostátní média. Zájem diváků o dění v jejich bezprostředním okolí stále roste, a právě to zvyšuje atraktivitu těchto stanic i z hlediska zásahu značek,“ říká Jan Punčochář, předseda Asociace krajských televizí.

První platformou, přes kterou je možné s ADSHINES inzerovat, je DSP od společnosti Adform. Richard Němec zároveň zdůrazňuje, že celý proces zůstává maximálně transparentní – stejně jako u ostatních mediatypů v jejich portfoliu:

„Inzerenti platí pouze za skutečně oslovené diváky. Stejně jako u digitálních billboardů ve VISION THING máme i v ADSHINES ve spolupráci s RegioTV 1 nastavený model měření publika v reálném čase. Ten přesně určuje, kolik diváků dané reklamní sdělení v okamžiku přehrání zasáhlo. Zadavatelé navíc mohou využít pokročilé možnosti cílení, které umožňují efektivnější a přesněji zaměřenou inzerci.“