I když měla současná zima v listopadu a v prosinci ostrý nástup a vyžádala si při zimní údržbě silnic nadprůměrné množství prostředků a vysoké náklady, letošní měsíce leden a únor už byly klidnější. „Pokud březen nepřinese nějaké překvapení v podobě přívalu sněhu, budou náklady na zimní údržbu silnic druhé a třetí třídy v regionu za tuto zimu spíše podprůměrné,“ řekl Berecka.
Počasí je podle jeho slov příznivější než loni. „Odhaduji, že náklady za celou zimu by letos mohly být proti loňsku nižší o 10 až 15 milionů korun. Na letní opravy silnic nám tak zůstane o trochu více peněz,“ řekl Berecka.
Optimistické hodnocení nákladů na zimní údržbu z hlediska silničářů přichází po sečtení faktur a vyhodnocení výkonů v zimní údržbě v kraji ke konci února. Zimní sezona od října do února zatím přišla silničáře při údržbě silnic na 92 milionů korun. Před rokem to bylo ke stejnému datu 97 milionů a v roce 2009 činily tyto náklady 112 milionů korun. Náklady na zimní údržbu krajských silnic za celou zimu 2009/2010 dosáhly 112 milionů, za zimu 2008/2009 už 122 milionů korun. Naproti tomu nejnižší náklady měla mírná zima 2006/2007, a to jen 59 milionů korun.
Za letošní zimu se zatím spotřebovalo na posyp krajských silnic 5320 tun soli a 21 217 tun inertních materiálů. Ve stejném období v loňském roce to bylo 6116 tun soli a 21 337 tun inertních materiálů, o rok předtím pak 7694 tun soli a 26 611 tun inertních materiálů.
S ohledem na vývoj počasí už silničáři pomalu snižují množství techniky a počty osob v nepřetržité pohotovosti pro zimní údržbu silnic. Během března již bude na některých místech zahájen také úklid vozovek. Ve druhé polovině března mají začít pracovat obalovny živičné směsi, což je podmínka, aby silničáři mohli zahájit i trvalé opravy výtluků vozovek.