Veškeré smlouvy na veřejné zakázky, které přesáhnou půl milionu korun, mají být nově zveřejněny na webových stránkách města. Městský úřad plánuje také e-aukce a procesní i interní audit, a to nejen na radnici, ale také ve vybraných městem zřízených organizacích. „Strategický plán, který určuje hlavní směr dalšího rozvoje města do roku 2015, finišuje. Schválit by jej mohli zastupitelé v dubnu,“ podotkla Šidlová.
Efektivita, zprůhlednění, kvalita a úspory jsou čtyři hlavní cíle, které Vsetín od nových opatření očekává. Jsou součástí Projektu zvyšování kvality a úrovně poskytovaných služeb a efektivity činností na Městském úřadě ve Vsetíně. Radnici se na něj podařilo získat finance z evropských fondů, konkrétně z regionálního operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost. Z celkových nákladů 10 milionů korun zaplatí město 15 procent.
„Chceme zefektivnit práci úřadu. Je důležité, aby byl každý úředník člověkem na svém místě a měl jasně stanovené pravomoci a odpovědnost. Usilujeme o to, aby procesy na radnici byly jednoduché, rychlé, ale prováděny co možná nejlépe. Další opatření povedou k tomu, že bude městský úřad vůči veřejnosti otevřenější,“ vysvětlila starostka města Iveta Táborská (ODS).
Konkrétními změnami mají projít například Směrnice o veřejných zakázkách i grantový systém, na základě nějž přiděluje radnice dotace nestátním neziskovým organizacím. Byl totiž vytvořen už v roce 2004. Revizím se však nemají vyhnout ani další směrnice města a smlouvy. Součástí plánů má být také protikorupční školení úředníků. Audity mají vést k avizované restrukturalizaci úřadu.
„V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele popisu procesů komunikace mezi úřadem a jeho zákazníky a následně i jeho zaměstnanci. Analýza nám umožní zjednodušit činnosti, odbourat zbytečnou byrokracii a ještě více využít elektronizace úřadu – například poslat žádost o vydání cestovního dokladu z domu e-mailem,“ přiblížil vedoucí odboru strategického rozvoje Radomír Zimek s tím, že dotovaný projekt musí městský úřad realizovat do poloviny roku 2013.