Vsetínská radnice hodlá pracovat otevřeněji, na webu zveřejní i zakázky nad půl milionu korun

VSETÍN - Vsetínská radnice chystá několik změn, rozhodla se totiž pracovat efektivněji a otevřeněji. Mimo jiné veškeré smlouvy na veřejné zakázky, které přesáhnou půl milionu korun, mají být nově zveřejněny na webových stránkách města, informovala mluvčí vsetínské radnice Marie Šidlová.

Veškeré smlouvy na veřejné zakázky, které přesáhnou půl milionu korun, mají být nově zveřejněny na webových stránkách města. Městský úřad plánuje také e-aukce a procesní i interní audit, a to nejen na radnici, ale také ve vybraných městem zřízených organizacích. „Strategický plán, který určuje hlavní směr dalšího rozvoje města do roku 2015, finišuje. Schválit by jej mohli zastupitelé v dubnu,“ podotkla Šidlová.

Efektivita, zprůhlednění, kvalita a úspory jsou čtyři hlavní cíle, které Vsetín od nových opatření očekává. Jsou součástí Projektu zvyšování kvality a úrovně poskytovaných služeb a efektivity činností na Městském úřadě ve Vsetíně. Radnici se na něj podařilo získat finance z evropských fondů, konkrétně z regionálního operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost. Z celkových nákladů 10 milionů korun zaplatí město 15 procent.

„Chceme zefektivnit práci úřadu. Je důležité, aby byl každý úředník člověkem na svém místě a měl jasně stanovené pravomoci a odpovědnost. Usilujeme o to, aby procesy na radnici byly jednoduché, rychlé, ale prováděny co možná nejlépe. Další opatření povedou k tomu, že bude městský úřad vůči veřejnosti otevřenější,“ vysvětlila starostka města Iveta Táborská (ODS).

Konkrétními změnami mají projít například Směrnice o veřejných zakázkách i grantový systém, na základě nějž přiděluje radnice dotace nestátním neziskovým organizacím. Byl totiž vytvořen už v roce 2004. Revizím se však nemají vyhnout ani další směrnice města a smlouvy. Součástí plánů má být také protikorupční školení úředníků. Audity mají vést k avizované restrukturalizaci úřadu.

„V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele popisu procesů komunikace mezi úřadem a jeho zákazníky a následně i jeho zaměstnanci. Analýza nám umožní zjednodušit činnosti, odbourat zbytečnou byrokracii a ještě více využít elektronizace úřadu – například poslat žádost o vydání cestovního dokladu z domu e-mailem,“ přiblížil vedoucí odboru strategického rozvoje Radomír Zimek s tím, že dotovaný projekt musí městský úřad realizovat do poloviny roku 2013.