Kroměřížskou MHD čeká změna jízdních řádů i zvýšení jízdného

KROMĚŘÍŽ - Kroměřížská radnice se chystá změnit tarifní podmínky pro přepravu v MHD a cestující musí počítat také se změnou jízdních řádů. Agentuře Mediafax to ve středu uvedl mluvčí kroměřížské radnice Pavel Zrna s tím, že radnice si od kroku slibuje snížení ztráty provozu MHD.

Zvýšení cen jízdného i změna v jízdních řádech začnou ve městě platit od 3. dubna. Cestující zaplatí při platbě kartou za základní jízdné namísto současných šesti osm korun a v případě platby v hotovosti u řidiče 13 korun, zatímco doposud to byla desetikoruna. Ceny jízdného se v Kroměříži nezměnily od roku 2005. V souvislosti se změnou jízdních řádů zůstanou sice jednotlivé linky zachovány, změní se ale především intervaly mezi mnohými spoji. „Od změn kroměřížská radnice i Kroměřížské technické služby očekávají snížení ztráty provozu MHD, která dnes ročně činí téměř sedm milionů korun,“ poznamenal Zrna.

Podle odhadu Kroměřížských technických služeb, které městskou hromadnou dopravu v Kroměříži provozují, by se ztráta provozu MHD po úpravě cen měla ročně snížit asi o 1,2 milionu korun.

„Nové jízdní řády počítají se zachováním všech osmi linek. Trasy zůstávají stejné, ale v celé řadě případů dojde k prodloužení intervalu mezi jednotlivými spoji. To se promítne hlavně do méně exponovaných časů, jako jsou víkendy či večery,“ doplnila starostka města Daniela Hebnarová (ODS). K úpravě město přistoupilo i přesto, že změna přichází po čtyřech měsících platnosti nových jízdních řádů.

Hlavní změnou bude pro cestující omezení četnosti spojů, zejména o víkendech. „Nejsme sice schopni zajistit příjezdy a odjezdy ke všem vlakovým či autobusových spojům, a současně jsme si vědomi toho, že ani teď to nebylo ideální, ale každopádně by měla být zachována návaznost na nejdůležitější spoje. A dojde-li k omezení ve špičkových časech, tak se snahou, aby na sebe lépe navazovaly jednotlivé turnusy,“ vysvětlil Petr Sedláček, náměstek ředitele Kroměřížských technických služeb. Díky těmto úpravám bude na zabezpečení linek a turnusů stačit o jeden autobus méně. „Dnes obslužnost zajišťuje osm autobusů a jeden je záložní. K dispozici máme sedm nízkopodlažních autobusů značky Volvo a dva autobusy značky Karosa. Po úpravách jízdního řádu už nebudeme jednu Karosu potřebovat. Její stáří je 15 let a provozní náklady, pojištění, servis a údržba už jsou velmi vysoké,“ upřesnil Petr Sedláček.

Přestože nové jízdní řády počítají se zachováním všech osmi linek, k jedné redukci přece jen dojde. Je to linka k domovu pro seniory ve Vážanech, která nyní zajíždí až do Kotojed, kam už ale nově zajíždět nebude.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x