Za nejkomplikovanější měsíce považují Technické služby měsíc listopad a prosinec. Do boje se sněhem a ledem společnost nasazovala desítky lidí a veškerou techniku.
Časný nástup zimy a poměrně časné sněžení způsobily, že Technickým službám došly zásoby soli a posypového materiálu – ekogritu – již koncem loňského roku. „Skladové kapacity jsme přitom měli naplněné maximálně. Soli bylo asi 1500 tun, ekogritu 150 metrů krychlových. Přesto jsme museli dokupovat další čtyři stovky tun těchto posypových materiálů,“ sdělil František Kostelník, ředitel Technických služeb Zlín. Pro srovnání dodal, že při běžném průběhu zimy přitom společnost spotřebuje kolem 700 až 1000 tun soli.
Technické služby se ve Zlíně starají o všechny ulice, s výjimkou páteřních komunikací, kde odstraňování sněhu zajišťuje Správa a údržba silnic Zlínska. Letos do boje s projevy zimy společnost nasadila 15 pracovníků na pozici směnového dispečera, 36 řidičů a asi 40 lidí určených k čištění zastávek a na ruční údržbu vybraných úseků chodníků. V okrajových částech města navíc pomáhalo dalších 26 lidí, s nimiž mají Technické služby uzavřené dohody o provedení práce.
Stroje, které společnost používala k odklízení sněhu a posypu komunikací, nyní čeká přeměna pro letní provoz. Využívat se budou například jako zametací stroje nebo ramenové nakládače.
Právě skončená zima se projeví do vyúčtování celého loňského roku. Náročné na zásahy byly nejen listopad a prosinec, ale také leden a únor. „Z účetního hlediska byl loňský rok extrémně náročný, což se negativně projeví v hospodaření společnosti. Konkrétní čísla budeme mít k dispozici v průběhu dubna,“ dodal Kostelník.