Ve Zlíně skončila mezinárodní konference o cestovním ruchu, sklidila velký úspěch

ZLÍN - Ve Zlíně skončila ve středu dvoudenní mezinárodní konference o cestovním ruchu AdCamp 2011 a podle organizátorů vyvolala obrovský zájem. Agentuře Mediafax to uvedla projektová manažerka AdCampu Jaroslava Němcová.

„Akreditovalo se přes 300 účastníků ze 150 institucí. Jsme rádi, že zde vznikla platforma pro diskusi skutečných specialistů na turistiku,“ poznamenala Němcová a dodala, že důležitou částí konference byla také studentská sekce.

Hlavním tématem letošního, druhého, ročníku AdCampu bylo Místo jako značka. Konference nabídla poznatky nezávislých odborníků ze všech oblastí, které s cestovním ruchem souvisejí, včetně gastroturistiky. Té byl věnován samostatný blok. Představena byla i regionální potravina Olomouckého a Zlínského kraje. Celkem na AdCampu vystoupilo či vedlo workshopy 16 lektorů z nejrůznějších oblastí.

Hlavním řečníkem konference byl světově uznávaný odborník, ředitel poradenské agentury pro cestovní ruch v New Yorku, Daniel Levine. Ve své přednášce opakovaně zdůrazňoval, že turista za zaplacenou službu očekává přidanou hodnotu. „Dříve lidé cestovali pro zábavu, chtěli se pochlubit sousedům, ukázat, že na to mají. V posledních dvou letech se typ zážitků, které hledají, mění. Turisté jsou zodpovědní, chtějí se vzdělávat, pomáhat druhým, hledají duševno, zdravý životní styl, bezpečí, kvalitu a podobně,“ vysvětlil Levine. Považuje to za důsledek finanční krize, která přiměla zejména Američany a Evropany přehodnotit své životní hodnoty a postoje. Své tvrzení doložil Levine názornými příběhy firem z různých odvětví.

Na trendy cestovního ruchu se zaměřil také Rostislav Hošek z Ministerstva pro místní rozvoj, který přiblížil i závěry Evropského turistického fóra. Mimo jiné upozornil na rostoucí zájem o geoturistiku.

K cestovnímu ruchu, turistice a dovolené neodmyslitelně patří gastronomie. To dokazovali ve svých přednáškách i společném workshopu ředitelka pro public relations hotelu Mandarin Oriental Prague a bývalá ředitelka zastoupení agentury CzechTourism v New Yorku Kateřina Hicks Pavlitová a ředitel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk. Mnoho z účastníků si nenechalo ujít přednášku Evy Jiřičné o vlivu architektury na cestovní ruch.

„Zájem i průběh letošního ročníku nás skutečně potěšil a proto již nyní začínáme připravovat ročník třetí,“ uzavřela Němcová.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x