Akutní opravy velkých a hlubokých výtluků provádějí technické služby průběžně. Používají přitom finančně náročnou technologii. Díry nejprve zaplní horkým asfaltem. Po jeho ztuhnutí zastříkají tekutým asfaltem drobné nerovnosti. „Tuto technologii používáme jen v případech, kdy je oprava nezbytně nutná a výtluky jsou opravdu hluboké. V posledních dnech byly takto odstraněny díry při vjezdu do sídliště Sychrov a v Rokytnici,“ uvedl ředitel Technických služeb Vsetín Jan Horsák s tím, že od pátku již bude k opravám využívána klasická technologie s použitím obalované směsi.
Metodu s použitím obalované směsi doposud nemohly technické služby kvůli klimatickým podmínkám použít. „Aby byla oprava účinná, musí být stabilně teplota nad pět stupňů Celsia,“ upřesnil Jaromír Cypris, který má v technických službách na starosti údržbu komunikací.
Ředitel Horsák reagoval také na častý dotaz občanů, proč technické služby v zimním období nevyužily i v celostátních médiích prezentovanou technologii horkých záplat, při níž se používá takzvaných žehliček. „Technologii jsme poptávali po dodavatelích, cena za opravy však byla velmi vysoká. Také kapacity dodavatelů nestačily v zimě pokrýt ani potřeby silnic I. třídy, které mají vyšší prioritu než ty naše,“ vysvětlil Horsák s tím, že tento druh oprav je navíc pouze dočasný.
Technické služby hodlají rozsáhlejší opravy komunikací spojit v některých případech také s očistou, takzvaným blokovým čistěním, jež je naplánováno na období května až srpna.