„Od zástupců této soukromé společnosti jsme dostali žádost o vydání stavebního povolení pro stavbu parkovacích bran. Tomu jsme vyhověli, protože splnila všechny potřebné náležitosti,“ prohlásila 1. náměstkyně primátora Eva Štauderová (M.O.R.).
Magistrát za minulého vedení uváděl, že parkoviště vzniklo jako veřejně přístupné a pokud by se mělo stát placeným, musel by změnu povolit, což neudělá. „V žádném rozhodnutí o povolení stavby nebo v kupních smlouvách, které město se soukromou společností uzavřelo, ale není uvedena jediná podmínka, že by se mělo jednat o neplacené parkoviště nebo záchytné parkoviště pro Zlín. Toto parkoviště bylo povoleno jako parkoviště pro asi 600 osobních automobilů zákazníků, což je doslovná citace z vydaného územního rozhodnutí ze dne 19. října 2004 o umístění stavby Obchodní centrum Zlín – Čepkov. Žádný z dokladů, který máme k dispozici, nestanovuje, že by mělo jít o veřejné neplacené parkoviště. Z toho důvodu soukromá společnost nemusela žádat o souhlas magistrátu k zpoplatnění parkoviště, protože ho nepotřebuje. Vyjádření předchozího vedení radnice je tak v tomto směru nepravdivé,“ upozornila Štauderová.
Parkovací brány by měly zahájit zkušební provoz letos v červnu, od července se pak plánuje ostrý provoz. První dvě hodiny parkování by měli mít zákazníci zadarmo. Soukromá společnost tak chce eliminovat počet řidičů, kteří parkoviště nedaleko centra zneužívali k tomu, že zde ráno zaparkovali, odešli do práce a pak odjeli domů. Skuteční zákazníci pak svá auta zaparkovali jen s velkými obtížemi.
Nové vedení radnice se chystá problém s nedostatkem parkovacích míst ve městě řešit, záměř už zveřejnili v programovém prohlášení rady. V návrhu nového územního plánu, který se v současné době projednává, jsou navíc zanesené tři lokality, kde by mohla vniknout záchytná parkoviště a dalších šest lokalit, ve kterých by bylo možné postavit podzemní parkoviště. „Jednou z nich je náměstí Práce. Na tomto projektu už pracujeme,“ dodala Štauderová.