Povodí Moravy muselo na vodní cestě provést nuté opravy včetně vyčištění rejd u všech plavebních komor. „V rámci údržby plavební cesty jsme v zimě rovněž provedli ořezy stromů, nezbytná kácení či vyřezávání křovin a provedli sanaci několika nátrží včetně opravy rozsáhlého poškození levoboční hráze v katastru obce Sudoměřice,“ uvedl ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek.
Pracovníci povodí vyčistili také kvůli zlepšení plavební hloubky u všech plavebních komor dolní a horní rejdy. „Největší nánosy byly pod plavební komorou Kunovský les, kde již bránily plynulému výjezdu z ní,“ doplnil vedoucí vodní cesty Čestmír Daňhel.
Ve Veselí nad Moravou stavbaři v rámci příprav na novou sezonu kanál vyčistili a opravili hráze i opevnění břehů. Mezi Babicemi a Spytihněví se zhruba ve dvoukilometrovém úseku dočkalo opravy břehové opevnění, v úseku Petrov – Strážnice pak bylo vytěženo asi 23 tisíc metrů kubických nánosů. Opravu dlažeb a opevnění v Baťově kanálu mezi Starým Městem a Huštěnovicemi doplnila rekonstrukce poškozeného zdiva, betonů a kaveren na plavební komoře Kunovský les.
Loňský rok ovlivnily na Baťově kanálu dvě vlny povodní v květnu a červnu a deštivé počasí počátkem léta. Na řece Moravě byl přes 60 dní vyhlášen zákaz plavby, což snížilo celkovou návštěvnost na 53 tisíc turistů. Přesto pokračoval trend velkého zájmu o obytné lodě, tedy o dlouhodobou rekreaci. Veškerá kapacita hausbótů byla plně využita a zvedla se meziročně o desetinu na 2 500 lidí. Povodí Moravy přitom rozšířilo manipulace na plavebních komorách kromě července a srpna také na měsíc červen, a to na celý týden mimo pondělí.
Na březích Baťova kanálu bylo v loňském roce uvedeno do provozu 12 kilometrů nových cyklostezek, které navázaly na stezky vybudované v předchozích letech. Víkendové špičky na cyklostezkách se šplhají až na 2500 cyklistů denně a páteřní cyklostezka podél Baťova kanálu se stala držitelem Ceny redakce portálu Kudy z nudy 2010.
Sezona na Baťově kanále bude zahájena 30. dubna a 1. května.