V současnosti má město asi 2400 bytů, o které se společně stará se Správou domů Zlín, společností s ručením omezeným, kterou město založilo a je jejím vlastníkem.
„V programovém prohlášení rady jsme uvedli, že sjednotíme a zefektivníme stávající systém správy majetku města a tohle je jeden z konkrétních kroků, že tak činíme,“ prohlásil 2. náměstek primátora Aleš Dufek (STAN), který je zodpovědný mimo jiné za oblast správy majetku a oblast bydlení. Podle něj se zatím město staralo o byty neefektivně. „V systému byla patrná dvojkolejnost,“ upozornil Dufek na fakt, že péče o byty sice spadala z větší části pod Správu domů Zlín, část agendy ale řešili i pracovníci magistrátu.
To, že se o městské byty bude výlučně starat magistrát, povede podle něj nejen k zefektivnění celého procesu, ale i k dalšímu zkvalitnění služeb pro nájemníky. „Naším cílem je mimo jiné dosáhnout zkrácení lhůt při vyřizování požadavků občanů, které se týkají bytového fondu města Zlína,“ řekl náměstek primátora.
O byty, které má město v majetku, se Správa domů Zlín starala na základě mandátní smlouvy. Od 1. listopadu tomu tak nebude, Správa domů Zlín se začne výhradně věnovat péči o bytové domy v soukromých rukou, s jejichž majiteli má navázanou spolupráci. „V tomto směru se Správa domů Zlín velmi osvědčila a je dobře, že bude v této práci pokračovat,“ konstatoval Dufek.
K 30. dubnu se Správa domů Zlín starala na úseku, který má v kompetenci nemovitosti v soukromých rukou, o celkem 246 domů, 4 638 bytových jednotek, ve kterých žilo asi 11 600 obyvatel, bylo v nich 81 nebytových prostor a 308 garáží.
Praxe, kdy se radnice starají o byty ve svém majetku prostřednictvím svých odborů, je využívaná i v jiných městech České republiky, například v Karlových Varech, Opavě nebo Brně.