Vrak letadla, které skončilo na dně několik desítek metrů od břehu, hasiči dostali na hladinu pomocí nafukovacích zvedacích vaků v deset večer. Poté ho zapřáhli za čluny a odvlekli ho ke břehu, kde byl připraven těžkotonážní jeřáb, který stroj po půl dvanácté v noci vyzdvihl z vody. „Velitel zásahu znovu potvrdil, že voda nebyla znečištěna,“ uvedl Mitáček.
Akce vyzvednutí letadla začala po 21. hodině. Na místě zasahovalo šest profesionálních i dobrovolných hasičských jednotek, soukromí potápěči a policejní potápěči z Brna. Po průzkumu místa potápěči uvázali pomocí lan k letadlu speciální vaky, které poté nafoukli. Tím se podařilo vrak letadla dostat na hladinu a čluny ho mohly odtáhnout ke břehu. Na jezeře operovalo pět člunů.
„Majitel letadla potvrdil, že se nejedná o ultralight, ale o větší a silnější kategorii spadající mezi klasická letadla. Upřesnil také typ letounu, a to SportStar RTC,“ popsal Mitáček. Vlastník stroje také zajistil těžkotonážní jeřáb, k jehož ramenu bylo letadlo uvázáno a vytaženo z vody. „Letadlo se podařilo vytáhnout v celku a nedošlo k jeho poškození, zlomení nebo deformaci,“ doplnil Mitáček.
Pracovníci letecké firmy začali okamžitě letadlo rozebírat. Po odpojení křídel byly jednotlivé části letadla naloženy na připravený vůz a letadlo putovalo zpět do nedalekých výrobních hal.
Letadlo spadlo do jezera kolem 17.30 hodin zřejmě kvůli poruše. Jedenapadesátiletému pilotovi se podařilo včas uzavřít všechny palivové uzávěry, aby minimalizoval dopady na ohrožení vodního zdroje. Letadlo se po dopadu potopilo. Pilot doplachtil na padáku na hladinu asi 250 metrů od břehu. Muž vyvázl s pohmožděnými zády a oděrkami. Záchranáři ho odvezli na kontrolní vyšetření na chirurgii do uherskohradišťské nemocnice.