Metodou udržovacích nátěrů nebo metodou položení mikrokoberců se tak zlepší technický stav 18 úseků krajských silnic o celkové délce 17,5 kilometru.
„Technologie souvislé údržby představují levnější variantu zlepšování technického stavu silnic, než je jejich plošná obnova při odfrézování starého povrchu a položení nového koberce ze živičné směsi. V případě souvislé údržby se povrch vozovek uzavře položením souvislé vrstvy materiálu do tloušťky dvou centimetrů, takže silnice může lépe odolávat povětrnostním vlivům a zejména zimním mrazům,“ uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Drozd (ČSSD), zodpovědný za oblast dopravy.
Při použití technologie takzvaného udržovacího nátěru se na suchou vozovku nastříká asfaltová emulze a do ní se vsype a zaválcuje kamenivo o velikosti od dvou do osmi milimetrů. Na vozovce tak zůstává vrstva kameniva, která se dále dohutňuje tlakem pneumatik vozidel při běžném provozu a vytváří během tří dnů na povrchu komunikace potřebnou kompaktní vrstvu. Po takto ošetřené vozovce mohou automobily okamžitě jezdit, několik dní ale sníženou rychlostí. Technologie bude využita na silnici ve Vizovicích, Valašských Kloboukách, Brankách, Choryni, Oznici, Karlovicích, v Zašové a dalších obcích.
Technologie položení mikrokoberce za studena spočívá v tom, že speciální souprava nanáší na suchý povrch komunikace směs modifikované asfaltové emulze s drobným kamenivem. Ocelový rám tuto vrstvu stírá do roviny. Zatvrdnutí vyžaduje 30 až 60 minut času, kdy na tento povrch nesmějí najíždět žádná vozidla. Technologie se používá na více zatížených vozovkách a v průtazích obcemi. Metoda bude aplikována na komunikacích v Zašové, Veselé, na Vršavě ve Zlíně a Tečovicích.
Termín dokončení prací na souvislé údržbě silnic je stanoven na konec srpna. Práce jsou spojeny jen s krátkodobými částečnými uzavírkami či omezením rychlosti.
V loňském roce bylo v programu souvislé údržby upraveno 11 úseků krajských silnic v délce 13,7 kilometru silnic za částku 14 milionů korun.