Silničáři letos obnoví značení na silnicích II. a III. třídy. „Práce začaly už v květnu a potrvají až do poloviny listopadu. Vodorovné dopravní značení zhotovené nástřikem jednosložkové barvy se musí na vozovkách pravidelně obnovovat. Na hlavních a intenzivně využívaných dopravních tazích to bývá každoročně, na méně vytížených komunikacích jednou za dva až tři roky,“ uvedl provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka s tím, že barvy na přechodech se obnovují každoročně.
Na některých důležitých silnicích volí ŘSZK dražší, ale trvanlivější metodu vodorovného dopravního značení – nanášení termoplastu. Značení termoplastem vydrží na vozovkách minimálně pět let. U liniového vodorovného dopravního značení (vodicí a dělicí čáry) se letos plánuje obnova 250 kilometrů silnic, u plošného vodorovného značení, jako jsou přechody, šipky, dopravní stíny, to bude v celém kraji asi 10 tisíc čtverečních metrů.
„Prosíme řidiče o snížení rychlosti v místech značení a zvýšenou opatrnost. Podmínkou trvanlivosti vodorovného dopravního značení je suchá vozovka a dostatečná venkovní teplota. Proto tyto práce nelze realizovat v noci. Ale na zvlášť exponovaných místech využíváme i víkendové dny s nižším provozem,“ doplnil Berecka.
V loňském roce činily náklady ŘSZK na obnovu vodorovného dopravního značení něco přes čtyři miliony korun.