Zástupci Správy železniční dopravní cesty a Českých drah tak reagují poté, co je na dlouhé intervaly upozornila vsetínská radnice.
„Železničáři se snažili přesunout posunování vlaků mimo ranní špičku a zorganizovat jízdy i posunování vlaků tak, aby nedocházelo k dlouhodobému uzavření přejezdů. Případně mezi jízdami zajistit alespoň minutové otevření přejezdu. Při odjezdu vlaků ze stanice Vsetín pak přislíbili uzavřít přejezdy nejdéle jednu minutu před odjezdem,“ upřesnil místostarosta Petr Kořenek (ČSSD).
Vedení radnice jedná se zástupci Správy železniční dopravní cesty i Českých drah dlouhodobě. Důvodem je mimo jiné možnost ohrazení nechráněného kolejiště ve městě, které by zajistilo vyšší bezpečnost občanů. Jelikož město není majitelem prostor, nemůže poblíž dráhy žádné opatření realizovat.
„S vlastníky pozemků jsme stále v kontaktu, ale zatím jsem vůči jejich aktivitě skeptický,“ poznamenal místostarosta. Dodal, že předmětem jednání je také oprava podchodu mezi Trávníky a Rybníky. „Snažíme se urychleně vyřešit majetkové vztahy k podchodu, aby mohl být opraven alespoň částečně. Na opravě se musejí dohodnout tři vlastníci,“ podotkl Kořenek.
Na nechráněných kolejí v blízkosti centra Vsetína se stalo i letos už několik vážných nehod.