Některé z problémů už řeší radnice dlouhodobě. Například opravu autobusového a vlakového nádraží, pro kterou hlasovalo vůbec nejvíc obyvatel, celkem 217. „Ohledně rekonstrukce budovy nádraží Českých drah jsme už absolvovali několik jednání. Projektová dokumentace je hotová, povolení vyřízena. Věříme, že do konce roku 2013 budou práce dokončeny,“ řekl místostarosta Petr Kořenek (ČSSD). Město nedávno vyvolalo jednání se zástupce
Českých drah také o opravě nástupišť. „Předmětem diskuse je zejména bezbariérovost,“ doplnila starostka Iveta Táborská (ODS).
Jak uvedl místostarosta Kořenek, autobusové nádraží bylo již v minulosti opraveno. „Existují však studie, dokonce i s možností parkování na střeše. Tato otázka ale nyní není na pořadu dne,“ dodal místostarosta.
Dalším podnětem byla úprava současného stavu náměstí Svobody, které se začalo budovat počátkem loňského roku. Architektonická soutěž, z níž rekonstrukce vycházela, byla schválena v roce 2008. „Současné vedení města si uvědomuje možné nedostatky, které mohou zvolené materiály přinést. Proto jsme ve smlouvách s architektem i dodavatelem dohodli na pravidelném setkávání. Každé tři měsíce do konce roku budeme rekonstrukci vyhodnocovat, abychom případně mohli učinit opatření,“ konstatovala Táborská.
Vedení města hovoří aktuálně také o větší barevnosti náměstí. „Uvažujeme například o tom, že bychom náměstí více oživili zelení, než vyrostou lipky. Jednou z variant jsou velké květináče,“ upřesnila starostka.
Pro zvelebení náměstí Svobody hlasovalo celkem 172 občanů. O 16 méně pro rekonstrukci koupaliště u průmyslovky, která je podle občanů třetím nejstěžejnějším tématem města. Následující místa v anketě zase zaujímá cyklistická doprava. Konkrétně dořešení sítě cyklostezek a podpora cyklodopravy v samotném městě. Pro cyklisty, ale i pěší, by 150 obyvatel rádo zprovoznilo železniční most. Jedná se však o spojnici na Ohradě, která je součástí celkové studie ulice Nádražní, v rámci níž se počítá se strategickým napojením na okružní křižovatku u marketu Albert. „S ohledem na množství financí investora, kterým je Ředitelství silnic Zlínského kraje, však není tato problematika aktuální,“ vysvětlil místostarosta Kořenek.
Lidé by rovněž rádi řešili zátěž z dopravy. Město už pracuje na koncepčním řešení vnitřní infrastruktury. Ta zahrnuje vybudování nájezdové rampy v Rokytnici směrem na Zlín i řešení parkování. Obyvatelům také záleží na tom, aby si město ponechalo v majetku objekty škol a školek. „Co se týče budov škol ve městě, radnice v žádném případě neuvažuje o tom, že by objekty prodala,“ reagovala na podnět Táborská.