Cyklostezka poslouží lidem, kteří cestují z otrokovického nádraží směrem na Kvítkovice či k několikatisícovému sídlišti Trávníky. Nová cyklostezka v ulici Dr. E. Beneše naváže na již hotový úsek u přednádražního prostoru a v ulici J. Jabůrkové. Její dokončení je v plánu do letošního listopadu.
Nová sdružená stezka pro chodce a cyklisty bude mít zámkovou betonovou dlažbu červené barvy bez zkosených hran, takže ji budou moci využívat i in-line bruslaři. „Na akci se nám podařilo získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 1,73 milionu korun z celkových 3,82 milionu korun. Je to další kamínek do pomyslné mozaiky budování Otrokovic jako bezbariérového města,“ konstatoval otrokovický místostarosta Milan Plesar (Nový Impuls).
Od roku 2004 do loňského roku vynaložilo město Otrokovice přibližně 40 milionů korun na opatření směřující k oddělení cyklistické dopravy od automobilové, a na budování cyklostezek. Část peněz byla investována z rozpočtu města, na zbytek se městu podařilo i v minulosti získat podporu formou dotací nejen ze Státního fondu dopravní infrastruktury, ale také z Regionálního operačního programu EU Střední Morava či Zlínského kraje. Vybudovány byly například dva úseky na cyklostezce podél třídy Tomáše Bati v celkové délce 260 metrů, samostatná cyklostezka podél třídy Tomáše Bati v místní části Baťov v délce asi 720 metrů, dva úseky dálkové cyklostezky podél Baťova kanálu, cyklostezka v ulici Jana Žižky, J. Jabůrkové a na třídě Tomáše Bati – Nerudova. Město také nechalo vytvořit samostatné pruhy pro cyklisty na hlavním průtahu u Nadjezdu v celkové délce 1400 metrů, upravilo a vyznačilo cyklotrasu směřující k rekreační oblasti Štěrkoviště v celkové délce 2100 metrů a dobudovalo síť cyklostezek napojením prostoru před železniční stanicí Otrokovice.