Do konce července obdržela nemocnice celkem 88 pochvalných dopisů a 27 stížností. Za loňské srovnatelné období to bylo 40 pochval a 16 stížností.
„Jsme si vědomi, že ne každý pacient se rozhodne sdělit nám písemně své dojmy z pobytu v naší nemocnici, ať už jsou pozitivní, nebo naopak kritické. Přesto námi vedená statistika došlých dopisů ukazuje na dvě věci. Jednou je skutečnost, že proti loňsku se nám rozhodlo o svých zkušenostech z nemocnice napsat podstatně víc lidí. Druhou pak fakt, že pochvaly převažují nad stížnostmi,“ konstatoval ředitel nemocnice Bohuslav Škubal.
Odezva pacientů nebo jejich příbuzných na činnost nemocnice je podle něho důležitá. „Pochvala samozřejmě potěší a je i určitou motivací pro personál zdravotnických oddělení k další práci. I když často není jednoduchá, vědí, že ji pacienti ocení. Stížnosti nás zase vedou ke zlepšení chování k pacientům a péči o ně. Musím ovšem podotknout, že ne všechny stížnosti jsou oprávněné. Všemi se však zabýváme a řešíme je. Mnohdy zveme stěžovatele i k osobnímu projednání a vysvětlení záležitosti,“ podotkl ředitel.
Nejvíc pochval letos přišlo na adresu interní kliniky, gynekologicko-porodnického, novorozeneckého, onkologického a gerontologického oddělení, ale také anesteziologicko-resuscitačního, očního nebo rehabilitačního oddělení. Vyjadřovaly hlavně spokojenost s přístupem personálu k pacientům, mnozí pisatelé děkovali za dobře odvedené ošetření nebo operaci či dokonce za záchranu života. Několik pochval se týkalo nemocniční stravy.
Kritika se snesla například na postup při poskytnutí zdravotnické péče v ambulanci, nevhodné chování lékaře, zdravotní sestry nebo špatné zacházení s pacientem. Většina podobných stížností se však po prošetření ukázala jako neoprávněná. V přístupu personálu k pacientům však ředitel rezervy vidí. „Nepříjemný a někdy až arogantní personál nám dobré medicínské renomé často kazí. Před rokem při svém nástupu do funkce ředitele nemocnice jsem řekl, že musíme špatné chování personálu vůči pacientům a jejich příbuzným změnit k lepšímu. Myslím, že se nám to daří, o čemž svědčí více pochvalných reakcí právě na chování zaměstnanců. Zároveň si uvědomujeme, že k úplné spokojenosti povede delší cesta, protože řešení problémů souvisejících s mezilidskými vztahy patří mezi ty nejsložitější,“ uzavřel ředitel.