Ředitel zlínského Městského divadla načíná hned dvě sezóny. Divadelní i fotbalovou

Petr Michálek /34/, ředitel Městského divadla, začne zanedlouho druhou sezónu ve funkci prvního muže tohoto velkého "kamenného" divadla. Ta předešlá byla, řekněme, "oťukávací." Pořád ještě je čas divadelních prázdnin, ale bylo by s podivem, kdyby velmi činorodý mladý muž ještě odpočíval...

..nebo se mýlím a Vy jste někde pod středomořskými palmami a užíváte ke zklidnění ducha i těla a nabrání nových sil slunce a mořské vody?
Zní to hezky, ale sedím v kanceláři, ovívám se větrákem a slunce pozoruji přes rolety v okně, tedy pokud vůbec vyjde.

Nuže, jak jste užil dovolené?
Na odpočinek bylo rozhodně více času než loni, kdy jsem tu byl vlastně stále. Letos došlo na kola, houbaření, badminton, pinčes, fotbal, a tři dny dokonce i na moře.

Copak se teď děje v divadle? Nepamatuji, že by tam během prázdnin panoval úplný klid.
Letos to platí dvojnásob. Rekonstruujeme Dílnu, bývalé Divadélko v klubu. Otevíráme 9. září koncertem skupiny AG FLEK.

Finanční situace je možná skvělá někde na jiné planetě, už ani v Americe ne. Nemyslím pak, že by byla ideální ve zlínském Městském divadle. Bylo to znát už kolem atmosféry na květnovém Setkání-Stretnutie? Jak tuhle záležitost na prahu nové sezóny vnímáte?
Je to tanec na tygřím ohonu. Na jednu stranu jsem vysloveně spořivý typ a říkám si, že s plnou kasou by to mohl dělat každý hňup. Stejně tak ale vím, že v rámci úsporných opatření dělám i kroky, které z dlouhodobého hlediska dobré nejsou. Divadlo potřebuje nové impulzy a ty zkrátka něco stojí. Trefit ten střed je čím dál těžší.

Nová sezóna, nové výzvy, nový boj o diváka, aby pravidelně plnil pořád zpropadeně velký Velký sál divadla. A samozřejmě také další scény. Máte základní vizi, jak na to?
Základem je otevřenost. Proto jsme první rok mého působení zlepšili marketingovou komunikaci, přizpůsobili dramaturgii požadavkům diváků a nejrůznějšími akcemi nabourávali status kamenné a do sebe zahleděné instituce. V tomto směru chceme pokračovat i nadále.

Jak vlastně vyjádřit ty pocity, když člověk chodí dva měsíce kolem zavřeného divadla? Je to asi myšlenka kacíře, přesto: což takhle celoroční provoz? Třeba i s jinou než ryze divadelní náplní?
Divadlo není zavřené, jen se nehraje, to je rozdíl. Celoroční provoz je zcela mimo českou tradici, dovnitř by nikdo nepřišel. V létě je potřeba vyjít ven, za divákem a posílit tak i turistický ruch. Chtěli jsme se o to pokusit i letos, ale podporu jsme nedostali. Zkusíme to příště.

Může ředitel už na vrcholu prázdnin tušit, který kus bude tahákem nové sezóny? A nechodí mu hlavou i to, zda spolu s dramaturgií a uměleckým vedením zvolili vše tak, aby lidé prostě ve velkém chodili?
Muzikál Juan a komedie Brouk v hlavě taháky jistě budou. Jinak náš postup je nasnadě. Zjistili jsme preference diváků a dramaturgii tomu přizpůsobili. Proto bude letos tolik muzikálů a kvalitních komedií.

Co nové tváře? Posilujete v souboru? Spoléháte na osvědčené? Kudy vlastně vede cesta, aby věrní diváci a přicházeli i zbrusu noví fandové Thálie?
Do nové sezony s námi jdou tři ze čtyř loňských posil: Hana Briešťanská, Roman Blumaier a Marek Příkazký. O dalším doplnění souboru v tuto chvíli nemůžeme uvažovat i z finančních důvodů. Ale tvrdím stále jedno: zlínský soubor je svým složením jedním z nejkvalitnějších v republice. Stačí udělat první krok a přesvědčit se.

Pane řediteli, Vy začínáte svoji druhou sezónu ve zlínském Městském divadle, ovšem také svoji první sezónu na úplně jiném jevišti…
Tak jo, proč to tajit, mám docela rád fotbal. Teď se naskytla možnost zahrát si dokonce závodně. Nad Zlínem na Kudlově hrají jen nejnižší soutěž,v minulé sezóně skončili úplně poslední v okrese. Takže začínám takříkajíc od píky, na ligu mistrů už to asi nebude, ale na dobrý relax a pohyb na čerstvém vzduchu určitě ano. Po sezóně Vám povím, jak se dařilo…