Nová silnice je dlouhá 1790 metrů. Celkové náklady dosáhly 120 milionů korun. Stavbu z části hradily evropské fondy v rámci Regionálního operačního programu. „Během stavby se vyskytly určité komplikace, zjistila se nízká únosnost zemní pláně nové silnice u obce Šarovy. Zhotovitel stavby musel zeminu pod silnicí zlepšit vápněním, aby se únosnost zvýšila. Navíc oproti původnímu projektu se musela vybudovat gabiononová stěna u zastávky linkové autobusové dopravy na konci stavby u obce Březolupy,“ upřesnil průběh stavby technický dozor a náměstek ŘSZK Radek Berecka.
Nový úsek je bez omezení průjezdný od 18. srpna. Nyní se na několika místech v blízkosti nové silnice uskuteční podle nařízení krajské hygienické stanice ještě měření hlukové zátěže. Do poloviny listopadu bude nový úsek silnice kolaudován.
„Rekonstrukce a přeložka silnice v úseku Šarovy – Březolupy znamená další zvýšení kvality silně dopravně zatížené trasy mezi Zlínem a Uherským Hradištěm,“ pochvaloval si Malý.
Už v roce 2009 byl na této silnici rekonstruován a směrově upraven úsek mezi Březolupy a Bílovicemi. V předchozích letech byl obnoven průtah obcí Březolupy, část průtahu obcemi Šarovy a Bohuslavice u Zlína. Rovněž vznikla okružní křižovatka ve Zlíně U Majáku a dostalo se i obnovení povrchu silnice od této křižovatky ve směru do Březnice. Projekčně je připraveno zkapacitnění této silnice v Uherském Hradišti od začátku místní části Jarošov po křižovatku se silnicí I/55.