Motoristé tak mohou volit přímou cestou po silnici III/49024 kolem vodní nádrže a přes osadu Pradlisko.
„Tento silniční úsek, který se déle než rok rekonstruoval a byl pro běžnou dopravu uzavřen, opět slouží automobilistům a nabízí vyšší kvalitu jízdy i vyšší ochranu vodárenské nádrže, než tomu bylo dříve,“ uvedl Cekota.
Rekonstrukce silnice začala na jaře 2010, přípravné práce už koncem roku 2009. Cílem této investice v hodnotě 87 milionů korun je zvýšení ochrany zdroje pitné vody – Ludkovické přehrady. Silnice měla dostat takové technické zabezpečení, aby se minimalizovalo riziko, že by se v případě havárie vozidla a úniku provozních kapalin mohly dostat škodlivé látky do vodní nádrže. Původní komunikace byla již v havarijním stavu.
„Investorem stavby bylo Ředitelství silnic Zlínského kraje. Významnou část nákladů, téměř 50 procent, tvořila dotace ministerstva financí z programu na ochranu vod,“ uvedl Cekota.
Stavba silnice spočívala v částečné výměně konstrukčních vrstev komunikace a v recyklaci vozovky za studena na místě. Celková délka úpravy činila přibližně 4,3 kilometru. Součástí stavby byla též úprava sjezdů a napojení místních komunikací, osazení ocelových svodidel a vybudování opěrných zdí ve čtyřech úsecích komunikace. Nová vozovka kolem přehrady má šířku šest metrů, živičný povrch, upravené krajnice i příkopy, nové dopravní značení.