Podle Kladníčka se počet reklamních stojanů zvaných áčko za poslední dva roky ve Zlíně až ztrojnásobil. Mnohé z nich přitom podle něj podnikatelé používají bez patřičného povolení a na nevhodných místech. „Je to zásadní problém. Projít bezpečně v zónách, kde jsou tyto poutače umístěny, mají nejen nevidomí lidé, ale už i všichni ostatní. Nárůst neoprávněně umístěných poutačů je v poslední době obrovský,“ poznamenal Kladníček.
Do konce září budou strážníci jednotlivé majitele či provozovatele vyzývat k nápravě. Pokud neoprávněné reklamní stojany nezmizí, hrozí provozovatelům bloková pokuta až do výše tisíc korun nebo ve správním řízení pokuta v řádu desítek tisíc korun.
Podobné je to i s různými plakáty a bannery, které se čím dál častěji objevují na majetku města, dopravní společnosti nebo silničářů. „Příkladem může být zábradlí mostu přes Januštici na Vršavě nebo současná reklamní kampaň, která zve na besedu o Novém Zélandu. Problém je třeba u krajské nemocnice, kde nelegálně vyvěšená reklama doslova brání v rozhledu řidičů,“ doplnil Kladníček.
Jak Kladníček dodal, strážníci už evidují několik případů, kdy lidé do nevhodně umístěných reklamních stojanů narazili nebo si o ně roztrhli oblečení.
(Ke zprávě vydává agentura Mediafax foto a audio s vyjádřením ředitele Městské policie Milana Kladníčka)