„Jsme rádi, že naše nádražní budova má reprezentativní vzhled a vítá všechny návštěvníky města svou jedinečnou, slováckou výzdobou. Tyto prostory považujeme za důležité také proto, že tudy vstupují lidé do historického jádra města,“ uvedl při odhalení pamětní tabulky starosta města Uherské Hradiště Květoslav Tichavský (ODS).
Ocenění Nejkrásnější nádraží České republiky 2011 získalo Uherské Hradiště v polovině letošního června. Uherskohradišťské nádraží zvítězilo ziskem 762 hlasů z celkového počtu 2358 hlasů. Soutěž o nejkrásnější nádraží v Česku pořádalo pátým rokem sdružení Asociace Entente Florale CZ – Souznění.
Desítku finalistů mezi nádražími v obcích a městech tvořila nádraží v Uherském Hradišti, Rynolticích, Boskovicích, Hořicích, Horažďovicích, Merklíně, Holubově, Měchenicích, Hnojníku a Martinicích. Soutěž si klade za cíl zlepšit prostředí železničních nádraží, stanic a zastávek a zvýšit zájem veřejnosti o železnici a o cestování vlakem.
Autorem projektu výpravní budovy v Uherském Hradišti byl Miloš Fikr, který projektoval rovněž výpravní budovu v Uherském Brodě. Oba domy jsou přitom identické, pouze zrcadlově obrácené. Budovu postavila v letech 1929-30 firma uherskohradišťského stavitele Otakara Jedličky. Stavba byla dokončena na podzim 1930, nádraží bylo otevřeno 12. 10. 1930. Vnitřní výzdobu provedl dle návrhu Rozky Falešníkové Theodor Zapletal, vnější výzdobu provedla Rozka Falešníková dle vlastního návrhu.
Výpravní budova ČD byla rekonstruována v roce 2004 a od města Uherské Hradiště se jí dostalo ocenění Stavba roku 2004. Nádraží představuje uzel železničních tratí číslo 340 a 341.