„Většina rekonstrukcí silnic už je v tomto čase u konce nebo přerušena. Na podvozky nákladních vozidel se montují nástavby sypačů a radlice pro odhrnování sněhu. Pracovníci správ a údržeb silnic jsou připraveni vyjíždět podle potřeby v každou denní i noční dobu do terénu zmírňovat následky povětrnostních vlivů,“ podotkl Cekota.
Chemický posyp (solení) bude podle plánu zimní údržby uplatňován na 906,6 kilometru dopravně nejzatíženější silniční sítě, což představuje 42 procent udržovaných silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji. Inertními posypy (kamennou drtí) bude udržováno 1108 kilometrů, což představuje 52 procent komunikací. „Pro letošní zimní období je ve skladech jednotlivých Správ a údržeb silnic připraveno 11 190 tun soli a 18 900 tun kamenné drti, další potřebné množství je smluvně zajištěno k odběru v průběhu zimní sezony,“ doplnil Cekota.
Silniční síť je ve Zlínském kraji rozdělena pro účely zimní údržby komunikací do 56 obvodů. Správy a údržby silnic (včetně subdodavatelů) mají k dispozici 73 sypačů, 112 traktorových radlic, 37 nakladačů a 20 těžkých mechanismů (frézy, grejdry). Během roku pokračovala obměna mechanismů. Správy a údržby silnic zakoupily jeden nový sypač, šest nakladačů, dva traktory a tři předsazené radlice v celkové hodnotě 19,6 milionu korun. Do zimní údržby komunikací bude v celém kraji zapojeno 404 pracovníků. Ve Zlínském kraji bude během zimy v provozu osm dispečinků zimní údržby. Posypový materiál je připraven na 15 skládkách.
Silnice v každém okrese jsou rozděleny z hlediska důležitosti komunikací do tří pořadí. Pro každé pořadí jsou stanoveny časové limity pro odstranění závad ve sjízdnosti. Pro silnice zařazené v I. pořadí je lhůta pro obnovení sjízdnosti tři hodiny, ve II. pořadí šest hodin a ve III. pořadí 12 hodin. Na vymezených úsecích silnic s velmi malým dopravním významem není zajišťována – stejně jako v minulých letech – zimní údržba vůbec. Jde o 125,8 kilometru silnic II. a III. tříd, což je šest procent silniční sítě. Tyto úseky budou opatřeny přechodným dopravním značením, které řidiče na neudržovaný úsek předem upozorní.