Lázně Luhačovice: dobrý rok 2011, boj o klienty nabírá na obrátkách. Připravovaná ministerská vyhláška bezplatnou léčbu nezlikviduje

Varovné tamtamy s krizovými scénáři nejrůznějších podob. Dokonce úvahy o tom, že zanikne bezplatná lázeňská péče. I takové názory nezřídka vnímají v akciové společnosti Lázně Luhačovice a.s.“Rozhodně platí, že komplexní lázeňská péče zůstane zachována. Stejně tak je ale jisté, že ministerstvo zdravotnictví nadále připravuje revizi vyhlášky a dostat se na účet zdravotní pojišťovny třeba na třítýdenní pobyt do lázní bude zřejmě podstatně složitější. Bude méně diagnóz, na něž se bude jezdit do lázní takzvaně na křížek a zmenší se i četnost pobytů s jednotlivými onemocněními,“ osvětluje meritum problému nový generální ředitel Lázní Luhačovice a.s. Eduard Bláha.

Tohle téma se probíralo na setkání s novináři ve Zlíně a  určitě se bude probírat právě v Luhačovicích na dvoudenní /čt-pá/ konferenci Sdružení lázeňských měst. Je jasné, že omezení lázeňského provozu by se negativně dotklo spousty míst, lhostejno zda Luhačovic, Třeboně, Mariánských Lázní či Jeseníku a mnohých dalších.

Kdy ministerstvo vyhlášku vydá a v jakém znění, ještě není jasné. Protože je ale diskutovaným tématem řadu měsíců, působí například v Luhačovicích místo strašáka spíše jako aktivátor snah o získání klienta. „Už letošní tržby nám ukážou pokračující trend, samoplátci i klienti zdravotních pojišťoven budou v hodně vyrovnaném 50 procentním poměru,“vypočítává Jiří Dědek, ředitel hotelu Společenský dům.

Při současném rozvoji nejrůznějších wellness provozů se málokdy připomíná to nejcennější, co české a moravské lázně mají. „Jde samozřejmě o medicínský význam lázní jako takových. Nikde jinde nenajdete léčebné využití přírodních pramenů, to je naše nejcennější devíza, navíc aplikujeme nejnovější úspěchy medicíny třeba ze špičkových kongresů, které pořádáme. Pokrok je v posledních letech znát především v rehabilitačních technikách a uplatnění špičkových poznatků vědy,“ připomíná jedinečnost lázeňské péče hlavní lékař Lázní Luhačovice Jiří Hnátek.

„Skutečně, musíme se poslední dobou hodně prát s tím, že jsou lázně obecně i kvůli mediálnímu pseudopohledu brány jen jako relax, wellness, přitom poslání je pochopitelně daleko významněší,medicínské,“dodává generální ředitel Bláha.

Lázně dnes musejí bojovat o klienty nejrůznějšími způsoby. „Nikdy ale nepůjdeme pod cenu,“ tvrdí Dědek. „To ale neznamená, že už teď nenabízíme v rámci aktivní obchodní politiky pobyty na příští rok s až 17 procentní slevou. Zvolna končící rok považujeme za úspěšný nejen proto, že nám ve srovnatelném termínu do konce října přibylo asi 1500 klientů, ale i z jiného důvodu. Otevřeli jsme pro náročnou klientelu rekonstruovaný hotel Alexandria. Už v létě jsme ho dokázali vyprodat, což je značný úspěch. Pro příští rok tam chystáme novinky, mimo jiné takzvaný VIP pobyt, kdy nabídneme ty vůbec nejlepší služby. Úspěch si slibujeme rovněž od premiéry produktu Týden bez stresu,“ nabízí už pohled do roku příštího ředitel Dědek. „Nadále a více chceme klienty lákat třeba v termínech významných luhačovických kulturních akcí, rádi bychom zvali stále více známých osobností, a to nejen z kulturní sféry.

--> --> --> --> -->