Ředitel považuje za přirozené, když slevové portály fungují u běžného zboží, u služeb je to však podle něj jiné. „U služeb to bohužel nefunguje jako u parfémů, knih či jiného zboží, které objednáte z velkoskladu a můžete vesele dále prodávat. Ve službách je velmi složité objevit vhodné typy lidí, vyškolit je, motivovat, právě proto, aby byl zákazník spokojen,“ uvedl ředitel.
Jediný, kdo podle ředitele na takových obchodech vydělá, není ani kupující ani prodávající, ale zprostředkovatel těchto služeb. A tím je jakýkoli slevový portál.
„Jako ředitel luhačovického wellness hotelu Augustiniánský dům vím, o čem mluvím. Několikrát do týdne mi volají obchodní zástupci těchto portálů a nabízí spolupráci. Vždy slušně poděkuji, a do deseti sekund ukončím rozhovor. Důvod je prostý – minimální požadavek sleva 50 procent, dále 15 procent provize plus daň z přidané hodnoty. To znamená, že by prodejci služby mělo zbýt 25 procent hodnoty a z toho by měl platit mzdy, motivovat zaměstnance, školit je, investovat do dalšího rozvoje? Co takové zařízení, hotel, salon, pak může garantovat? Jakou službu a na jaké úrovni?“ ptá se Taťák.
Jeho cílem je, aby si klienti těchto slevových portálů uvědomili, že nakupováním na nich aktivně pohřbívají kvalitní služby a mohou vést až k jejich likvidaci. Dříve nebo později je potom budou sami postrádat.
„Reaguji na tuto tématiku proto, že už jsem zaznamenal úbytek kvalitních beauty a relaxačních center v Praze, což je pro mě signál, že tato vlna může pokračovat dále a to ze salonů do ostatních odvětví, zejména hotelnictví,“ upozornil Taťák.