Ve Zlínském kraji zůstal na většině tratích rozsah dopravy zachován jako v současném jízdním řádu. Změnilo se ale trasování vlaků na lince Vizovice – Otrokovice – Uherský Brod a upravují se trasy vlaků mezi Valašským Meziříčím a Kojetínem. Mění se rovněž koncepce víkendové dopravy z Hranic na Moravě do Střelné. Nově také pojede v pracovní dny jeden pár přímých spěšných vlaků spojující Zlín s Olomoucí. Do provozu bude v průběhu roku 2012 nasazena zcela nová motorová jednotka Pesa. Nový jízdní řád bude platit do 8. prosince příštího roku.
„Cestující čekají čtyři významné změny. Za prvé jde o změny v trasování vlaků na lince Vizovice – Otrokovice – Uherský Brod. Na základě požadavku Zlínského kraje jede nově vlak z Vizovic v 18.22 hodin až do Uherského Brodu. Z Uherského Brodu jede nový osobní vlak ve 20.44 hodin do Uherského Hradiště. Díky této změně byl zrušen vlak, který v letošním roce odjížděl z Otrokovic do Kunovic ve 20.10 hodin,“ poznamenal ředitel krajského centra osobní železniční dopravy Zlín Ludvík Urban.
Nová koncepce se promítne také do víkendové dopravy na trati Hranice na Moravě – Střelná. Nově budou vlaky o víkendu v odpoledních hodinách vedeny o hodinu později, než je tomu v letošním roce. „Další změnou je zrušení jednoho páru vlaku s odjezdem z Hranic na Moravě v 9.48 hodin a s odjezdem ze Vsetína v 11.22 hodin. Dále se ruší nedělní ranní vlak ze Vsetína ve 4.05 hodin, o 25 minut se uspíšil večerní vlak ze Vsetína, odjíždí ve 20.25 hodin,“ doplnil Urban.
Třetí významná úprava se týká tras vlaků na trati Valašské Meziříčí – Kojetín. „Z důvodu neobjednání rychlíku ministerstvem dopravy v trase Frenštát pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí – Kojetín – Brno pojede nový spěšný vlak z Valašského Meziříčí v 16.24 hodin s příjezdem do Kojetína v 17.49 hodin, kde musí cestující přestoupit na rychlík do Brna,“ upřesnil Urban.
Nové spojení se také dočkají cestující mezi Zlínem a Olomoucí. „České dráhy nabídnou v pracovní dny přímé spojení krajských měst jedním párem spěšných vlaků. Ranní spěšný vlak vyjede již z Jeseníku ve 4.53 hodin a pojede přes Šumperk, Olomouc a Přerov. Do Zlína dorazí v 8.44 hodin. Zpět ze Zlína pojede v 9.20 hodin a do Olomouce přijede v 10.27 hodin. Tento vlak zajistí rychlé spojení Zlína s hlavním městem s přestupem v Olomouci na spoj SC Pendolino, který odjíždí v 10.37 hodin do Prahy,“ dodal Urban.
Podle nového jízdního řádu začne také nově zastavovat v Otrokovicích mezistátní rychlík Chopin, jezdící mezi Varšavou a Vídní. „Cestující ze zlínské aglomerace tak získají přímé spojení do pěti hlavních měst evropských států, a to do Prahy, Varšavy, Vídně, Budapeště nebo Moskvy,“ dodal Urban.
Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2011/2012 celkem 3,554 milionu vlakokilometrů. V porovnání s letošním rokem je rozsah regionální dopravy srovnatelný. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 486 regionálních spojů, o víkendech 379, což představuje průměrně 455 vlaků denně. Na území Zlínského kraje zasahuje integrovaná doprava Moravskoslezského kraje, nově se rozšiřuje o úsek tratě 323 z Hostašovic do Valašského Meziříčí.
(Ke zprávě vydává agentura Mediafax foto a audio s vyjádřením Ludvíka Urbana.)