Přístaviště bude bezbariérové a poslouží ke krátkodobému kotvení plavidel.
Na místě dosavadního dřevěného mola v pravobřežní části horní rejdy plavební komory vznikne třístupňové pevné molo v délce 45 metrů a šířce tři metry. „Doplní jej vyvazovací prvky, tedy pacholata a rohatinky. Konstrukčně na molo naváže takzvané čekací stání o délce 25 metrů a šířce tři metry, které poslouží i pro velkou výletní loď,“ sdělila Veronika Slámová, tisková mluvčí Povodí Moravy.
Na Baťově kanále se kromě Spytihněvi pracuje i na jiných místech. Ve Strážnici na Hodonínsku vzniká nové stání plavidel, sousední Sudoměřice – Výklopník budou mít přístaviště. Investorem všech tří projektů za celkem 22,5 milionu korun je Ředitelství vodních cest České republiky.
Baťův kanál patří mezi nejvýznamnější turistická lákadla Východní Moravy, v současné době má délku přesahující 50 kilometrů a umožňuje svezení lodí z Otrokovic do slovenské Skalice. V loňském roce přilákal odhadem až 65 tisíc turistů. Jeho atraktivitu zvyšuje i velmi oblíbená cyklostezka, která vede po jeho břehu. „Dává tak unikátní možnost kombinovat cykloturistiku s jízdou lodí,“ dodala Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, která se specializuje na propagaci regionu jako zajímavé turistické destinace.
Baťův kanál přináší v posledních letech pravidelně řadu vylepšení. Například od loňského roku mohou jeho návštěvníci využívat nově zrekonstruovaný areál Pahrbek v Napajedlích, který nabízí možnost ubytování campingového typu v moderních bungalovech.