Zatímco v loňském roce bylo těchto přestupků 3258, v roce 2010 jich kamery odhalily o 205 méně. V uplynulém roce vybrali strážníci na pokutách 921 100 korun a jedna pokuta byla v průměrné hodnotě 1043 korun. To v roce 2010 byla průměrná výše pokuty o 66 korun vyšší.
Rychlostní kamery jsou v současné době nainstalované na šesti místech Zlína, vždy jde o hlavní silniční tahy. Město, které je jejich vlastníkem, v současné době neuvažuje o navyšování tohoto počtu. Zařízení na měření úsekové rychlosti vozidel pracuje tak, že jednotlivé kamery neustále sledují situaci v příslušných jízdních pruzích, a to na pevně daných úsecích, vymezených na silnici bílými čarami. Jakmile auto do měřeného úseku vjede, je zaregistrováno kamerou, další kamera ho zaregistruje při výjezdu z měřeného úseku. Úseková rychlost se vypočte z časových údajů dvou setříděných snímků vozidla pořízených na začátku a na konci měřeného úseku.
„Vlastní měření probíhá zcela bezobslužně a nelze je ovlivňovat. Přesnost měření je zaručena tím, že vzdálenost měřících míst je přesně zaměřena Českým metrologickým institutem a pořízené snímky jsou opatřeny přesnými časovými razítky ze stabilní časové základny,“ doplnil ředitel městské policie Milan Kladníček.
Z hlediska počtu přestupků byl v roce 2011 nejkritičtějším měsícem prosinec, během kterého rychlostní kamery zaznamenaly 1 001 přestupků. Nejklidnější byl naopak leden, kdy povolenou rychlost překročilo 476 řidičů.
Zařízení na měření úsekové rychlosti vozidel město Zlín provozuje od srpna roku 2005. Během této doby rychlostní kamery zaznamenaly celkem 24 709 přestupků a uložené pokuty dosáhly výše přes 11 milionů korun. Nejvíce řidiči překračovali povolenou padesátku v roce 2008 (5323 přestupků), nejméně hned v následujícím roce 2009 (1929 přestupků). „Rychlostní kamery výrazně přispěly ke zklidnění dopravy. Na úsecích, kde jsou instalované, nedošlo k žádné vážné nehodě, přestože jde o velmi frekventovaná místa,“ dodal Běták.