Firmy se mohou ucházet například o zakázku na výstavbu jihovýchodního obchvatu Holešova. „Jde o naši letošní největší investiční akci. Z důvodu mimořádné velikosti stavby a náročnosti i časové zdlouhavosti této nadlimitní veřejné zakázky za přibližně 350 milionů korun jsme realizaci výběrového řízení svěřili odborné firmě – společnosti RTS Brno. Zajišťovala pro nás výběrová řízení na některé velké stavby už v minulosti,“ konstatoval šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Silničáři už vypsali také výběrová řízení na dalších sedm staveb, a to v obci Komárno, Hovězí, Pašovice, Jalubí, Jankovice, Cetechovice – Střílky a Trnava. Veřejné zakázky na další stavby bude Ředitelství silnic Zlínského kraje vypisovat pravděpodobně ještě do konce března. Všechny veřejné zakázky zveřejňuje společnost v celostátním Informačním systému o veřejných zakázkách.
O veřejné zakázky na rekonstrukce krajských silnic projevuje zájem nebývale vysoký počet firem. „Zadávací dokumentaci na jednu zakázku si vyzvedne dokonce až 27 firem. Přihlašují se firmy z celé republiky, výjimkou nejsou ani například firmy se sídlem v Teplicích nebo v Kladně. Ne všichni zájemci ale nakonec skutečně podají i nabídku. Požadujeme od potenciálních zhotovitelů našich staveb určité garance. Zajímají nás jejich referenční stavby z minulosti, strojní a technické vybavení, chceme také, aby měli uzavřeny na stavby pojistné smlouvy,“ doplnil Malý.
U staveb, kde již Ředitelství silnic Zlínského kraje zná nabídky uchazečů, se nejvýhodnější nabídkové ceny pohybují na úrovni 65 až 70 procent z kontrolního rozpočtu. „To je dobře, ušetřené prostředky můžeme případně během roku využít ještě na nějakou další stavbu, která se zatím do plánu nedostala,“ podotkl Malý.
První letošní investiční stavby zahájí silničáři pravděpodobně od 1. dubna. O přidělení zakázky by zhotovitelé měli vědět vždy už několik týdnů před zahájením stavebních prací, aby měli dost času vyřídit si na dopravních úřadech potřebné uzavírky silnic.