Přestože v nižších polohách se v lednu sníh téměř nevyskytoval, v hornatých částech kraje ho bylo dost a výkony sypačů a zimní techniky tomu odpovídaly. Za leden se v kraji spotřebovalo na posyp silnic II. a III. třídy 1 762 tun soli a 9 354 tun inertních materiálů. V lednu 2011 stála zimní údržba krajských silnic 29,9 milionu korun a spotřebovalo se jen 1 261 tun soli a 5 707 tun inertních posypových materiálů. Od loňského října do konce letošního ledna vynaložilo Ředitelství silnic Zlínského kraje na zimní údržbu 56 milionů korun.
Za posledních sedm let byla v lednu nejnákladnější zimní údržba silnic v roce 2010 – 40,2 milionu korun. Naopak nejmenší náklady vznikly v lednu 2008 – 19,5 milionu korun. V posledních dvou týdnech panují silné mrazy bez větších srážek. „Silnice jsou zpravidla suché, někde bílé od soli a mrazu, z některých úseků udržovaných inertním posypem (drtí) se podařilo dostat sněhovou vrstvu pryč. Vyskytují se spíše jen lokální problémy, když někde vytéká voda – ať už z prasklého vodovodního potrubí nebo z přírodních zdrojů – na vozovku a zmrzne na ní. Tato místa mohou být nebezpečná, a proto jsou označena přechodným dopravním značením,“ uvedl provozně-technický náměstek společnosti Radek Berecka.
Vozovky jsou zatím podle něj v lepším stavu než v jiných zimních obdobích. Výtluky se objevují spíše jen ojediněle. Náklady na zimní údržbu krajských silnic během této zimní sezony činily v říjnu a listopadu 9,3 milionu korun, v prosinci 14,4 milionu korun.