Během února spotřebovali cestáři 1 604 tun soli a 6 638 tun inertních posypových materiálů. Za posledních sedm let byly únorové náklady na zimní údržbu silnic třetí nejvyšší.
„Zima měla v našem kraji v únoru podobný charakter jako v lednu a rovněž výkony zimní údržby byly v těchto dvou měsících srovnatelné. V porovnání s minulými lety dosáhly únorové náklady na zimní údržbu krajských silnic poměrně vysoké úrovně. Nákladnější byl jen únor 2009, kdy jsme za zimní údržbu zaplatili 48,5 milionu korun, a únor 2006 s náklady 32 milionů korun,“ uvedl provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.
Za celé zimní období 2011/2012 už Ředitelství silnic Zlínského kraje zaplatilo při údržbě krajských silnic 84,8 milionu korun. Spotřebovalo se 4 363 tun soli a 20 766 tun inertního posypu. Náklady na konci letošního února byly už vyšší než náklady za celou zimní sezonu (včetně března) let 2007/2008 (76,3 milionu korun) a 2006/2007 (59 milionů korun). „Pokud už se v březnu nevrátí výrazně zimní ráz počasí s množstvím sněhu, můžeme předpokládat, že celkové náklady na zimní údržbu krajských silnic budou v sezoně 2011/2012 v porovnání s minulými lety někde na průměrné úrovni,“ doplnil Berecka.
Přesná cena zimní údržby v únoru činí 28,8 milionu korun. V lednu činily náklady na zimní údržbu 32,3 milionu korun. V prosinci loňského roku to bylo 14,4 milionu korun a v loňském listopadu 9,3 milionu korun.
Úklid vozovek od zbytků posypových materiálů a vysprávky výtluků, které se na silnicích v zimní období objevily, zahájí silničáři v závislosti na vývoji počasí, nejdříve v poslední dekádě března.