Trolejbusy ve Zlíně začnou převážet cyklisty s koly i na sídliště Jižní Svahy

ZLÍN - Dopravní společnost Zlín - Otrokovice se rozhodla rozšířit své služby pro cestující s jízdními koly, které začne nově převážet i na linkách, které vedou na točnu na Kocandě na zlínském sídlišti Jižní Svahy. Ve čtvrtek to sdělil mediální zástupce dopravní společnosti Vojtěch Cekota.

Trolejbusy začnou cyklisty s jízdními koly převážet o víkendech, a to nejen na točnu Jižní Svahy-Kocanda, ale i v autobusech na linkách 51 a 52 v Malenovicích a do Lhotky a Chlumu. Službu zahájí 1. dubna.

Zejména zahájení přepravy jízdních kol v trolejbusech na Jižní Svahy představuje velký zlom ve službách dopravní společnosti pro cyklisty. Je to zatraktivnění výletů na kolech pro obyvatele největšího zlínského sídliště, které je postaveno na kopci s více než stometrovým převýšením oproti dolní části údolí s cyklostezkami podél řeky Dřevnice. Cyklisty z Jižních Svahů, kteří se budou o víkendech vracet z výletů kolem Dřevnice nebo přijíždět do Zlína ze vzdálenějších výprav vlakem či cyklobusem, už nebude čekat nepříjemný výstup s jízdním kolem a zavazadly do prudkého kopce. Mezi centrem Zlína a Jižními Svahy totiž nevede žádná cyklostezka.

Chceme tak podpořit rekreační jízdu na kole obyvatel Zlína a využít kapacitu našich vozidel, která podle našich průzkumů o víkendech přepravu jízdního kola ve většině spojů na linkách 6 a 8 umožní. Jistě to uvítají například i rodiny cyklistů s menšími dětmi, pro které je zdolání prudkého kopce náročné. Naše dosavadní téměř čtyřleté zkušenosti s přepravou jízdních kol ve víkendových spojích ve vymezených úsecích sítě MHD byly dobré,“ podotkl ředitel dopravní společnosti Josef Kocháň.

V případě Jižních Svahů bude přeprava jízdních kol povolena o sobotách, nedělích a svátcích v trolejbusech na linkách 6 a 8, případně i na lince 7. Na lince 7 je však v současném jízdním řádu veden jen jediný spoj za den. Nastoupit s jízdním kolem budou moci cyklisté na zastávkách Čepkov nebo Pod Babou, pokud jim k tomu dá řidič s ohledem na obsazenost vozu souhlas. Cyklista si kolo postaví do prostoru pro kočárky a invalidní vozíky. Přeprava invalidních vozíků a kočárků má však před jízdním kolem přednost. Za přepravu každého kola si cestující označí jednu jízdenku v ceně 12 korun a jízdenku pro sebe. Vystoupit s jízdním kolem lze na kterékoli zastávce až po konečnou Jižní Svahy-Kocanda.

Na lince 9, která končí na točně Jižní Svahy-Středová, jízdní kola přepravovat nebudeme. Jezdí zde zpravidla jen sólo vozy, ve kterých je méně místa. A do části sídliště Budovatelská, Na Honech a Podlesí každý cyklista snadno sjede na kole z kopce od konečné Kocanda,“ vysvětlil vedoucí dopravního úseku dopravní společnosti Pavel Nosálek.

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice současně nově zavádí přepravu jízdních kol rovněž v autobusech na lince 51 (Malenovice-Kamenec) a 52 (z Malenovic do Tečovic a do místních částí Lhotka a Chlum).
Nástup s jízdním kolem byl dosud v MHD povolen o víkendech na těchto zastávkách a linkách: Příluky-točna – pro linku číslo 11 ve směru do zastávky Za Kapličkou, Příluky-točna – pro linku číslo 12 ve směru do Želechovic, Želechovice-křižovatka – pro linku číslo 12 pouze po zastávku Příluky-točna, Obeciny – pro linku číslo 31 ve směru do Jaroslavic, Náměstí Práce – pro linku číslo 31 po zastávku Maják-točna, Školní – pro linku číslo 32 ve směru do Kudlova, Mladcovská – pro linku číslo 32 ve směru na Mladcovou a Štípa-zbrojnice – pro linky číslo 35 a 36 po zastávku Velíková-točna.

Přepravu jízdních kol začala Dopravní společnost Zlín – Otrokovice cyklistům umožňovat na vybraných linkách poprvé v červenci 2008.