Zlín hlavním městem cestovatelů. Hned ze dvou pohledů

Cestovatelský festival Neznámá země. A také mezinárodní konference marketingu a propagace v cestovním ruchu. Na první akci spousta důkazů, jak vynalézaví umějí být Češi při hledání atraktivních i neprobádaných lokalit v celém světě. Ve druhém případě hledání cest, jak přitáhnout turisty z celého světa právě do krásné země v srdci Evropy.

Je moc dobře, že se obě akce konají právě u nás ve Zlíně,“ tvrdí primátor města Miroslav Adámek, mimochodem sám zklušený cestovatel. „Dnes skutečně není při souhře příznivých okolností až takový problém vydat se třeba na druhý konec světa. Jak se ale zdá, složitější je při obrovských možnostech lidí z celého světa přitáhnout turisty právě k nám,“ říká na adresu Ad Campu, který se ve Zlíně koná už potřetí, podruhé v prostorách zdejšího Kongresového centra.

Je moc dobře, že se tahla akce mězinárodního významu koná právě u nás ve Zlíně,“ libuje si náměstek zlínského hejtmana pro oblast cestovního ruchu Jindřich Ondruš. Jde podle něj mimo jiné o prestiž města i kraje. „Samozřejmě tu budeme hledat cesty, jak se poučit, jak přitahovat na východní Moravu stále více lidí od nás i ze zahraničí. Jednou z možností, kterou nesmíme propást, je Velehrad, ten momentálně dostává daleko přívětivější tvář, aby v přístím roce přilákal k 1150.výročí příchodu slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje nejen církevní celebrity z celé Evropy, ale také běžné turisty,“ říká náměstek Ondruš.

Jak festival Země neznámá, tak i Ad Camp soustředí spousty známých tváří. Mezi příznivci poznávání dalekých krajů se objevil už při zahájení třeba legendární Miroslav Zikmund, lidé se dnes například mohou dozvědět, jak vypadá nyní těžce zkoušená Sýrie očima cestovatelky v konfrontaci se zpravodajskými záběry médii, astrofyzik Jiří Grygar například povypráví, jak se cestuje na kole u protinožců v Polynésii.

Také na Ad Campu se objevují velmi zajímaví lidé. Třeba Petr Šourek, který by rád svoji unikátní „korupční“ cestovní kancelář zavedl i mimo Prahu. Témat je spousta. Pár názvů. Jak přilákat cestovatele? Jací turisté jsou v České republice? Anebo Zapomenutý národní poklad? Baťovský model řízení aplikovaný na turismus.

Zajímavým příkladem spojení efektivního marketingu i dalších příznivých okolností včetně dokonalého zázemí pro návštěvníky je například zlínská zoologická zahrada. Mezi všemi obdobnými zařízeními v České republice se už v návštěnosti dostala na druhé místo. Hned za pražskou ZOO.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x