Obnova dopravního značení bude ve Zlínském kraji stát přes čtyři miliony korun

ZLÍN - Na obnovu vodorovného dopravního značení uvolní Ředitelství silnic Zlínského kraje v letošním roce více než čtyři miliony korun. Za Ředitelství silnic Zlínského kraje uvedl Vojtěch Cekota.

Práce začaly v květnu a do konce roku si vyžádají náklady 4,2 milionu korun.

Vodorovné dopravní značení se musí na vozovkách pravidelně obnovovat. Na hlavních a intenzivně využívaných dopravních tazích se liniové (vodicí a dělicí čáry) a plošné dopravní značení (přechody, šipky, dopravní stíny) obnovuje každoročně, na méně vytížených komunikacích postačuje obnova nástřiku jednou za dva až tři roky. „Ale přechody pro chodce obnovujeme každoročně na všech silnicích,“ doplnil provozně-technický náměstek společnosti Radek Berecka.

Na některých důležitých silnicích volí Ředitelství silnic Zlínského kraje dražší, ale trvanlivější metodu vodorovného dopravního značení – nanášení termoplastu nebo studeného plastu. Značení plastem vydrží na vozovkách minimálně pět let.

U liniového vodorovného dopravního značení se letos plánuje obnova 170 kilometrů silnic, u plošného vodorovného značení to bude v celém kraji asi 10 tisíc čtverečních metrů.

Pro Ředitelství silnic Zlínského kraje vykonává tyto práce na základě obchodní soutěže pro roky 2010 až 2013 firma z Uherského Hradiště. Část plošného vodorovného dopravního značení zajišťují ve svých okresech rovněž Správy a údržby silnic – Kroměřížska, Slovácka a Valašska.

Vodorovné dopravní značení se obnovuje za provozu. „Prosíme řidiče o snížení rychlosti v místech značení a o zvýšenou opatrnost a ohleduplnost. Podmínkou trvanlivosti vodorovného dopravního značení je suchá vozovka a dostatečná venkovní teplota. Proto tyto práce nelze realizovat v noci. Ale na zvlášť exponovaných místech využíváme i víkendové dny s nižším provozem,“ dodal Berecka.

V loňském roce činily náklady na obnovu vodorovného dopravního značení na krajských silnicích asi 3,2 milionu korun.