Němci neodolají zlínské huse, valašské kyselici a olomouckým tvarůžkům

Zlínský kraj - Nejenom láska prochází žaludkem. Míra uspokojení chuťových pohárků ovlivňuje například i hodnocení prázdninové cesty či dovolené. Vsadila na to i Centrála cestovního ruchu Východní Moravy a před začátkem léta se její zástupci vydávají na zahraniční gastronomické prezentace. Už tento týden se koná třídenní předváděcí akce v Drážďanech (23. – 25. května). Po Německu bude následovat Polsko, Rakousko a Slovensko.

V průběhu Festivalu chutí a zážitků se za hranicemi představí všechny moravské kraje, Pardubický kraj a kraj Vysočina. Hlavním pořadatelem akce je Centrála cestovního ruchu Východní Moravy. „Vybrané regionální speciality připravují v rámci festivalu vyhlášení čeští kuchaři, jako například Miroslav Horák z Moravského kulinářského institutu,“ upřesnila ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová.

Účastníci gastrofestivalů například poznají, jak chutnají noky z olomouckých tvarůžků s domácím chlebem a jarní cibulkou, pochutnají si na valašské kyselici s bramborem a klobáskou, se lžičkou zakysané smetany. Kuchaři nabídnou slezské pečené vepřové koleno nadívané ostravskou klobáskou s bramborovou kaší a hlávkovým salátem s vinným octem i šlehačkou, žďárský koláč plněný jablky s kouskem smetanového sladkého sýra, slazeného medem s čerstvou meduňkou. Návštěvníci jistě okusí i něco z obloženého prkénka, kde bude plátek zlínské husy, salám vysočina, valašská klobása, znojemský okurek, bzenecká nakládaná cibulka a paprika, otinoveská niva, nebo pardubická cibulová marmeláda. Při slavnostním rautu budou kuchaři vykrajovat vykostěnou zlínskou husu plněnou telecí sekanou a králíkem naloženým ve vizovickém koňaku, prošpikované švestkami.

Během gastronomických prezentací se návštěvníci dozvědí, jaká zajímavá místa stojí v České republice za návštěvu a mohou soutěžit o pobytové zájezdy do Luhačovic, Lázní Jeseník, Velkých Karlovic nebo na zámek Napajedla.

Víme, že dnes zahraniční turisté považují ČR za prozkoumanou, když navštíví Prahu, ale chceme být aktivní, proto jsme spojili síly s kolegy v krajích, které leží zcela nebo částečně na území historických zemí Moravy a Slezska. Je to území, ve kterém je například osm ze dvanácti českých památek UNESCO. Pro každou zemi jsme připravili specifickou nabídku založenou na předchozí marketingové analýze. Například pro Polsko nabízíme skupinové a individuální pobyty s nabídkou cykloturistiky a aktivního trávení volného času, pro Rakousko se soustředíme na možnosti speciální lázeňské a léčebné péče či moravské vinařství. Slováky chceme oslovit i nabídkou možností pro firemní klientelu. Zájem německé klientely o kvalitní gastronomii chceme rozšířit o nabídku programů pro podporu zdraví i speciálními pobyty v pivních či vinných wellness centrech“, přibližuje strukturu produktů Jindřich Ondruš, náměstek hejtmana Zlínského kraje.

Partnerem projektu je agentura CzechTourism, jejíž zahraniční zástupci v jednotlivých zemích významně pomáhají s uspořádáním gastronomické prezentace. Festivaly chutí a zážitků jsou součástí dlouhodobé společné prezentace nejzajímavějších turistických cílů a akcí všech moravských krajů, Pardubického kraje a Vysočiny realizované pod sloganem „Česko, jak je neznáte!“