Cílem reformy bylo upravit personální, provozní i ekonomický chod úřadu a sestavit jeho strukturu tak, aby byla vstřícnější k potřebám občanů.
„Organizační změny jsme navrhli na základě vlastního podrobného mapování procesů v loňském roce, na kterém se podíleli zejména jednotliví vedoucí odborů. Součástí této první fáze byly i pohovory s jednotlivými vedoucími s cílem dotvořit celkový obraz o činnostech, které městský úřad vykonává, zmapovat aktuální potřeby, případně odhalit možná slabá místa,“ popsal cíle analýzy tajemník František Dočekal.
V personální oblasti došlo především k redukci počtu zaměstnanců na současný počet 167. Z provozního pohledu bylo vhodné reorganizovat dřívější odbor vnitřních věcí a oddělit jeho úřední agendu od technického zabezpečení chodu úřadu. Pod útvarem tajemníka proto vzniklo oddělení organizace a řízení úřadu, které má za úkol zabezpečovat veškeré provozní záležitosti.
„V oblasti ekonomické bylo cílem redukovat provozní výdaje. Organizačně se tento cíl projevil například ve změně systému využívání služebních vozidel, byl výrazně redukován nákup spotřebního materiálu, nábytku a podobně. A samozřejmě nelze opomenout snížení mzdových nákladů v důsledku redukce zaměstnanců, a to především neúřednických míst, čímž byl zachován bezproblémový chod všech agend,“ vysvětlil Dočekal.
Co se týče reorganizace úředních agend, byla například sloučena oblast stavebního řádu, územního plánování a státní památkové péče pod stavební úřad. „Ze stejného důvodu přešlo pod odbor rozvoje města majetkoprávní oddělení, do odboru informačních technologií byl včleněn útvar podatelny a jako dobré řešení je hodnoceno i přesunutí odboru služeb do uvolněných kanceláří po sociálních pracovnících v budově C,“ dodal tajemník městského úřadu.