Zlínská dopravní společnost se rozhodla zavést na prázdninové neděle zvláštní jízdy historického trolejbusu Škoda 9Tr. Rekonstruovaný červený trolejbus s evidenčním číslem 1 bude jezdit odpoledne o všech červencových a srpnových nedělích a také ve státní svátky 5. a 6. července na lince 9. Dva spoje se vždy projedou i po lince 10 z Jižních Svahů na točnu Malenovice-Centro.
Historický trolejbus vyjížděl o prázdninách už v minulých letech jako přidaný spoj na linkách 8 nebo 9 mezi centrem Zlína a sídlištěm Jižní Svahy. Novinkou letošního roku bude zajíždění dvou spojů do Malenovic. „Chceme, aby se historický trolejbus postupně objevoval i v jiných částech města než jen na sídlišti Jižní Svahy. Tak letos přibyly dvě jízdy po trase linky 10 do Malenovic,“ vysvětlil vedoucí dopravního úseku společnosti Pavel Nosálek.
V historickém trolejbusu platí běžný tarif. Cestující mohou používat své časové jízdenky podle příslušného tarifního pásma nebo jízdenky pro jednotlivou jízdu (případně i jednodenní nebo sedmidenní). V historickém vozidle jsou instalovány běžné označovače jízdenek.
Zvláštní jízdní řády pro historickou linku v modrém provedení již visí na zastávkách, budou přístupné rovněž na internetových stránkách www.dszo.cz. Historický trolejbus bude jezdit na lince 9 jako přidaný spoj pět minut za pravidelným spojem. Odjezdy ze Středové jsou ve 13.05, 15.25, 18.05 hodin. Na lince 10 pojede historický trolejbus jako jediné dva spoje v tento den, protože linka 10 jinak o víkendech provozována není. Odjezdy ze Středové budou ve 13.49 a 16.28 hodin.
„Historický trolejbus máme jen jeden. Kdyby se stalo, že by musel být stažen pro poruchu, nemůže být místo něj nasazen žádný náhradní vůz. Pokud by taková situace nastala a cestující čekali na zastávce marně, aktuální informaci získají na telefonní lince našeho dispečinku 577 271 269,“ doplnil Nosálek.
Zlínský historický trolejbus Škoda 9Tr byl vyroben v roce 1979 v závodě Škoda Ostrov nad Ohří s výrobním číslem 7227. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 8920 kilogramů, celková hmotnost i s cestujícími činí 16 tun. Vůz je 11 metrů dlouhý a 2,5 metru široký. Výška se staženými sběrači dosahuje 3,24 metru. Maximální povolená rychlost je 60 kilometrů v hodině. Tento vůz byl rekonstruován včetně nátěrů a některých detailů v interiéru do podoby, jak vypadala MHD ve Zlíně a Otrokovicích v 80. letech minulého století. Ve zlínské dopravní společnosti je tento rekonstruovaný trolejbus v provozu od roku 2004.