Rekonstrukce objektu stále zůstává v investičním plánu společnosti. Zda ale bude platit odsunutý termín v zimních měsících, bude záležet na ekonomickém vývoji.
Koncem loňského roku prohlásil tehdejší náměstkem generálního ředitele Českých drah pro správu majetku Milan Matzenauer, že oprava nádraží začne v průběhu prvního pololetí letošního roku s tím, že vše bude hotovo do konce srpna. Milan Matzenauer byl však zanedlouho potom z funkce odvolán a plánovaná rekonstrukce vůbec nezačala.
Podle původních záměrů by měl být rekonstruován celý objekt výpravní budovy, opravený by měl být exteriér včetně výměny oken a vchodových dveří, měla by být zateplena fasáda a vyměněna střešní krytina. „Okna i dveře jsou navrženy s historizujícím členěním do původních otvorů. Okna by měla být plastová, vchodové dveře hliníkové. V plánu je i celoplošné zateplení fasády v kombinaci s tenkovrstvou omítkou v pastelových odstínech. Střecha by se měla dočkat krytiny z šedočerného plechu imitující eternitové šablony,“ upřesnila Čadová.
Změny by měly nastat i v interiéru budovy, v plánu je úprava rampy před hlavním vchodem umožňující bezbariérový přístup. Oprava a modernizace čeká i odbavovací halu včetně průchodu k občerstvení. Bude položena nová keramická dlažba s rastrem, která by měla usnadnit i pohyb lidí s omezenou schopností pohybu a orientace. V plánu je rovněž rekonstrukce rozvodů inženýrských sítí v částech objektu dotčených stavebními úpravami, mimo jiné elektrorozvodů a topení. Dispozičních úprav se mají dočkat také tři nadzemní podlaží, která slouží pro potřeby zaměstnanců Českých drah.
„Rekonstrukce stanice Vsetín je i nadále v investičním plánu naší společnosti, oproti původním předpokladům ale došlo ale ke zdržení. V současnosti připravujeme aktuální výběr dodavatele rekonstrukce a v závislosti na finančních prostředcích bychom mohli začít se stavebními úpravami v zimě 2012/2013,“ konstatoval mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podle jeho slov by pak stavba pokračovala v průběhu příštího roku. Úplné dokončení se předpokládá v roce 2014. „Zahájení a rychlost rekonstrukce může ovlivňovat ekonomický vývoj a dostatek prostředků na tuto investici, které musíme získat z naší podnikatelské činnosti,“ dodal Šťáhlavský s tím, že o aktuálním vývoji situace a termínech zahájení rekonstrukce, která přinese i omezení provozu nádražní budovy, bude průběžně informovat.