Celkové náklady na desítku staveb jsou téměř 577 milionů korun včetně DPH.
„Ředitelství silnic Zlínského kraje v maximální možné míře využívá každé z vyhlášených výzev pro předkládání projektů ucházejících se o dotace v rámci Regionálního operačního programu. Dosud jsme na všechny naše projekty dotace získali. Většina z 25 staveb, které získaly evropské dotace v minulých výzvách, je již dokončena a slouží veřejnosti,“ uvedl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Pokud se silničářům podaří dotace získat, opravy se dočká například silnice II/487 z Ústí u Vsetína do Hovězí, cesta mezi Osíčkem a Komárnem či Nivnicí a Dolním Němčím. Rekonstrukce by se měla dotknout také úseku mezi Horní Lapačí a Fryštákem, Jarošovem a Uherským Hradištěm, Vážany a Jarohněvicemi, mezi Pozlovicemi a Luhačovicemi a Štítnou nad Vláří a Jestřabí. V případě získání dotací bude oprav i most v Karolince a Polichně.
Celkové náklady těchto projektů činí 576,8 milionu korun včetně DPH. Předpokládá se, že dotace ze strukturálních fondů EU by měla činit 70 procent.
Ředitelství silnic Zlínského kraje podalo dosud 25 projektových žádostí na financování z fondů EU. Smlouvy o financování staveb z dotací Regionální rady byly uzavřeny na všech 25 akcí. Celkový objem poskytnutých finančních prostředků z fondů EU dosáhl výše 1 149 milionů korun. Objem realizovaných staveb je ve výši 1 376 milionů korun s tím, že rozdíl objemu finanční podpory tvoří povinná spoluúčast žadatele, tedy prostředky z rozpočtu Zlínského kraje.
„Podle zkušeností z minulých výzev odhadujeme, že výbor Regionální rady regionu soudržnosti Střední Morava by mohl o našich žádostech rozhodnout do konce letošního roku. První stavby z tohoto seznamu bychom pak mohli zahájit po výběru zhotovitelů kolem poloviny příštího roku. Dokončení všech těchto investic předpokládáme do konce roku 2014,“ dodal Malý.