Silnice začne motoristům sloužit 8. října, tedy o sedm dní dříve oproti původním plánům. Ve stejný den začne fungovat i průtah Ostrožskou Novou Vsí, stane se tak o více než jeden a půl měsíce dříve, než se stavbaři zavázali.
„Chtěli jsme co nejvíce vyjít vstříc potřebám obyvatel Kunovic a dalších obcí. Kvůli rekonstrukci se dostali do obtížné situace, pokud jde o místní dopravu a zásobování. Rozhodli jsme se tedy, že stavbu urychlíme, aniž bychom snížili kvalitu naší práce, či navýšili rozpočet,“ prohlásil Jan Pešek, ředitel PSVS – Morava.
Uvedl, že sdružení stavebních firem, které rekonstrukce realizovalo, provedlo práce na úseku dlouhém přes 9,5 kilometru, v Ostrožské Nové vsi pak průtah přes jeden kilometr dlouhý.
Součástí byla i oprava tří mostů přes vodní toky a jednoho mostu přes železniční trať.
„V průběhu stavebních prací jsme museli kromě opravy silnice I/55 řešit i křižovatky silnic, křižovatky místních komunikací a účelových komunikací, chodníky, vjezdy či dokonce polní cesty. Zároveň jsme kromě dalších opravili několik parkovišť a udělali i nové osvětlení přechodů,“ doplnil Jan Vaculík, vedoucí zlínského provozu PSVS – Morava, který má stavbu na starosti.
O větší bezpečnost se postarají dělící ostrůvky v místech přechodů pro chodce.
V Ostrožské Nové Vsi museli stavbaři řešit porušení konstrukce vozovky, které způsobilo velké zatížení těžkou nákladní dopravou. Vozovka byla živičná – většinou bez obrub a plná trhlin a vyjetých kolejí, které byly až 55 milimetrů hluboké.
„Na trase silnice I/55 leží mnoho měst v těsné blízkosti a doprava mezi nimi je vedena jejich centry. Intenzita dopravy je dnes vysoká – v Ostrožské Nové Vsi dle sčítání z roku 2005 projede 10 030 vozidel během čtyřiadvaceti hodin. Z toho je jasné, že stav vozovky byl v mnoha úsecích nevyhovující,“ komentoval situaci v obci ředitel Pešek s tím, že stavba nové silnice nevytvořila žádný zvláštní zásah do přírody.