Potřeba zeštíhlit úřad o šest pracovních pozic vyplynula z dlouhodobé analýzy zaměstnanosti.
Pracovní skupina v čele se starostou města Otrokovice Jaroslavem Budkem (ČSSD) a tajemnicí městského úřadu Marií Malíkovou se pravidelně scházela s vedoucími jednotlivých odborů a oddělení, aby společnými silami došli k výsledku, který cestou optimalizace organizační struktury povede k efektivnímu fungování úřadu.
„V rámci společných setkání jsme podrobně analyzovali místo po místu, abychom ukvapeným závěrem neohrozili výkon poskytované služby. Posuzovali jsme náplně prací, organizaci činností a jejich náročnost, komunikaci uvnitř i vně odborů a oddělení,“ popsala tajemnice Městského úřadu Otrokovice Marie Malíková.
Nyní je připraven návrh nové organizační struktury a od 1. ledna příštího roku tak bude na radnici o šest pracovních míst méně, a to na odboru ekonomickém o dvě místa, po jednom na odboru dopravně-správním, rozvoje a správy majetku, školství a kultury a odboru sociálním. Nově tak bude činnosti na městském úřadě zabezpečovat 162 zaměstnanců. Je to stejný počet jako v roce 2006.
Některé činnosti, které v Otrokovicích zajišťují zaměstnanci města, jsou jinde vykonávány pracovníky externích organizací, například úklidové práce, nebo jsou součástí příspěvkové organizace města, například městská knihovna. Vedení města proto navrhuje pouze takovou redukci, která neohrozí fungování úřadu a zejména nesníží kvalitu poskytovaných služeb.
„Na některých úřadech došlo k překotnému snižování počtu systemizovaných pracovních míst po komerčně vykonaných personálních auditech a až nyní se projevují negativní dopady tohoto opatření. Jsme přesvědčeni, že razantní zásahy omezující počty pracovníků by snížily dlouhodobě budovanou úroveň služeb pro všechny zainteresované skupiny klientů a omezily plnění některých činností v zákonem stanovených lhůtách,“ dodala tajemnice.