Silnici mezi Mladcovou a Rackovou čeká kolaudace

RACKOVÁ - Loňská rozsáhlá rekonstrukce silnice III/49016 mezi zlínskou městskou částí Mladcová a obcí Racková bude v nejbližších dnech završena řádnou kolaudací. Uvedl za Ředitelství silnic Zlínského kraje Vojtěch Cekota.

Z důvodu bezpečnosti silničního provozu bylo na této komunikaci rozhodnuto o zákazu vjezdu vozidel delších než 12 metrů. V několika nepřehledných zatáčkách platí ze stejného důvodu omezení rychlosti.
Ředitelství silnic Zlínského kraje rekonstruovalo tuto silnici v délce 3,8 kilometru loni na podzim. Ve zkušebním provozu byla silnice pro motoristy zprovozněna na konci loňského října. „V dalším období však probíhala jednání o stanovení trvalého režimu na této silnici a nezbytných dopravních omezeních. Silnice dostala nový kvalitní povrch, ale je poměrně úzká. V nepřehledném zalesněném terénu se značnými výškovými rozdíly je na trase několik oblouků s malými poloměry, což neumožňuje bezpečný průjezd všech vozidel a bez omezení rychlosti,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Výsledné řešení hledali odborníci delší dobu. Nakonec bylo rozhodnuto vyloučit ze silniční trasy vozidla delší než 12 metrů. V několika zatáčkách musela být odstraněna střední dělicí čára vodorovného dopravního značení a v těchto místech byly naopak doplněny čáry na okrajích komunikace. Současně byla v těchto úsecích dopravním značením omezena maximální rychlost na 30 kilometrů v hodině. „To dává záruku, že například i dva autobusy o délce 12 metrů se zde mohou bezpečně míjet. Musí však v těchto zatáčkách částečně přejíždět i do opačné poloviny vozovky – proto se odstraňovala souvislá dělicí čára,“ upřesnil Malý. Pro lepší výhled řidičů bude ještě v jedné ze zatáček vykáceno několik nejbližších stromů.

Rekonstrukce silnice Mladcová – Racková stála 20,056 milionu korun. Pokud by měla mít tato silnice po rekonstrukci technické parametry, které by umožňovaly průjezd všech vozidel bez jakéhokoli omezení, znamenalo by to neúměrné prodražení stavby a oddálení opravy o řadu let. Muselo by se jednat o výkupech pozemků v okolí silnice s větším počtem vlastníků, kácely by se další stromy, musel by se překládat dálkový telekomunikační kabel, byly by nezbytné rozsáhlé zemní práce. „Vzhledem k tomu, že nejde o hlavní silniční spojení mezi Zlínem a Holešovem, dali jsme přednost rychlejší opravě se zmíněnými omezeními provozu,“ dodal ředitel.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x