Na stavbě se v těchto dnech uskutečnila kontrola postupu prací. Zástupci Ředitelství silnic Zlínského kraje prověřili i dodržování harmonogramu při budování vysokých silničních násypů.
Výstavbu mostních objektů má na starosti firma KKS ze Zlína. „Postupujeme podle časového harmonogramu, s žádnými výraznými problémy jsme se nesetkali,“ konstatoval stavbyvedoucí KKS Josef Plášek. Firma má na stavbě asi 20 pracovníků.
Do konce září už byl postaven nadjezd nad železniční tratí. „Již má předepnutou mostní konstrukci. Probíhají také práce na bednění říms a dobedňování křídel mostu,“ upřesnil Plášek.
U druhého mostu pod budoucím násypem obchvatu jsou již v zemi zapuštěny piloty, betonují se základy obou pilířů, začne se s budováním a armováním opěr. Do obou mostů už bylo použito 2 180 krychlových metrů betonu a 167 tun železa.
Další ze zhotovitelů obchvatu, firma Strabag, naváží materiál na násypy pro novou trasu silnice.
„V prvních týdnech této stavby se ještě dořešovaly určité technické detaily a došlo k menšímu zpoždění, to se však již dohnalo a nyní stavba pokračuje podle schváleného časového harmonogramu. Existuje reálný předpoklad, že obchvat bude koncem příštího roku zprovozněn,“ poznamenal šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.
Na silnici II/438 mezi Holešovem a Dobroticemi nyní platí kvůli navážení násypu budoucího obchvatu dlouhodobá úplná uzavírka pro veškerý provoz. Kratší objízdná trasa pro automobily do celkové hmotnosti 7,5 tuny vede přes Tučapy a Prusinovice, větší vozidla musí uzavírku objíždět přes Hulín, Přerov a Hranice.
„V současné době se jedná s policií a silničním správním úřadem ještě o třetí objízdné trase, která by platila pro vozidla o hmotnosti přes 7,5 tuny do 29 tun. Povede z Přerova do Bystřice pod Hostýnem přes Dřevohostice,“ upřesnil ředitel Bronislav Malý.
Vytvoření objízdných tras stojí v rámci rozpočtu stavby obchvatu téměř osm milionů korun, z toho jen dopravní značení objížděk přišlo asi na 1,2 milionu korun.