„Většina rekonstrukcí a oprav silnic už bude v tomto čase u konce, nebo přerušena. Na podvozky nákladních vozidel se montují nástavby sypačů a radlice pro odhrnování sněhu. Pracovníci organizací Správa a údržba silnic budou připraveni vyjíždět podle potřeby v každou denní i noční dobu do terénu zmírňovat následky povětrnostních vlivů,“ konstatovala Dvorníková.
Zimní údržbu na silnicích ve Zlínském kraji zajišťují na základě uzavřených smluvních vztahů jednotlivé Správy a údržby silnic. Silnice v každém okrese jsou rozděleny do tří pořadí z hlediska důležitosti komunikací pro zajištění zmírňování závad vznikajících povětrnostními vlivy. Pro každé pořadí jsou stanoveny časové limity pro odstranění závad ve sjízdnosti. Pro silnice zařazené v I. pořadí je lhůta pro obnovení sjízdnosti tři hodiny, ve II. pořadí šest hodin a ve III. pořadí 12 hodin. Na vymezených úsecích silnic s velmi malým dopravním významem není zajišťována – stejně jako v minulých letech – zimní údržba vůbec.
Chemický posyp (solení) bude podle plánu zimní údržby uplatňován na 972 kilometrech dopravně nejzatíženější silniční sítě, což představuje asi 45 procent. Inertními posypy (kamennou drtí) bude udržováno 1 051,7 kilometru, což je zhruba 49 procent. Pro letošní zimní období je ve skladech připraveno 11 tisíc tun soli a 19 tisíc tun kamenné drti, další potřebné množství je smluvně zajištěno k odběru v průběhu zimní sezony.
Jednotlivé Správy a údržby silnic včetně subdodavatelů mají k dispozici 69 sypačů, 112 traktorových radlic, 38 nakladačů a 20 těžkých mechanismů (frézy, grejdry). Během roku pokračovala obměna mechanismů. Organizace zakoupily tři nové sypače, jeden nakladač, dvě nástavby na posyp a jednu předsazenou radlici v celkové hodnotě 16,2 milionu korun. Do zimní údržby komunikací bude v celém kraji zapojeno 410 pracovníků, v provozu bude osm dispečinků zimní údržby. Posypový materiál je připraven na 14 skládkách.