Policie zatím neví, zda byla vina na straně řidiče, pořadatele, nebo dívek. „Řidič byl už v sobotu večer u prvotního výslechu. Jeho dechová zkouška i spolujezdcova byly negativní. O příčinách nehody je předčasné spekulovat,“ sdělila Macalíková.
Posádka automobilu Mitsubishi Lancer EVO 9 s číslem 27, řízené Michaelem a Josefem Bartončíkovými ze stáje SAS Zlín, mluvila o tom, že se do kolize dostala kvůli silnému větru. „Máme zajištěné zprávy od meteorologů o síle větru, ale zatím nevíme, zda to bude mít na vyšetřování vliv,“ podotkla mluvčí.
Dodala, že tragédii nelze vyšetřovat jako klasickou nehodu, neboť se stala na uzavřeném závodním okruhu, kde neplatí silniční zákon a nedodržuje se maximální povolená rychlost.
Policie si také nechá vypracovat stanovisko ministerstva dopravy k pořádání rally a bezpečnostních pravidel, která mají být dodržena pořadatelem. Podle informací mluvčí zatím rodiče nepodávali trestní oznámení.
Nehoda se stala v sobotu odpoledne při rychlostní zkoušce, která vedla vesnicí. Čtyři dívky zemřely poté, co do nich narazilo auto, když stály u plotů před domy kousek od vozovky, kde se vozidla řítila až stopadesátikilometrovou rychlostí.
Na místě havárie v Lopeníku lidé mezitím vytvořili dvě pietní místa, kam nosí plyšové hračky a zapalují svíčky. V místě prvního pomníčku zemřely sestry, sedmiletá a osmnáctiletá, o padesát metrů dál, kde zahynuly jejich dvě kamarádky, je pak druhý oltářek.
Podle statistiky se v Uherském Brodě odehrál v sobotu nejtragičtější automobilový závod v historii České republiky. Až dosud měla toto stigma Valašská rallye, při které v roce 2009 zahynuli tři lidé, muž a dvě děti. V celém Česku přitom letos zahynulo při rally soutěžích sedm lidí.