S blížícím se koncem roku Kraj dokončil řadu oprav silnic a mostů

ZLÍN - Během října a listopadu se ve Zlínském kraji podařilo zprovoznit celkem sedm dopravních staveb, jejichž investorem bylo Ředitelství silnic Zlínského kraje. Oznámila mluvčí hejtmanství Gabriela Dvorníková.

Všechny stavby již slouží motoristům, některé ještě v nejbližší době čeká kolaudace.

Významnou stavbou za 13,9 milionu korun je rekonstrukce silnice v průtahu obcí Pašovice o délce 830 metrů.

V délce 1 705 metrů byl rekonstruován úsek silnice procházející obcí Jalubí na Uherskohradišťsku. Původní silnice je nově zúžena na šířku šest metrů mezi obrubami a rozšířena v obloucích. Konstrukce vozovky je po kompletní výměně. Součástí rekonstruované silnice jsou čtyři zastávkové pruhy linkové autobusové dopravy. Cena tohoto díla činila 22,8 milionu korun.

Stavební úpravy silnice III/4894 kvůli stabilitě její pravé strany v souběhu s vodotečí Trnávkou byly dokončeny v Trnavě. Svah zde byl nestabilní, při vydatnějších srážkách hrozilo utržení vozovky a přerušení přístupu do horního konce obce.

Stavba se uskutečnila ve spolupráci s Povodím Moravy, které souběžně provádělo břehová opevnění a kamennou dlažbu v korytě Trnávky. Celková cena stavby byla 2,05 milionu korun,“ podotkla Dvorníková.

Po novém mostě zase mohou jezdit motoristé na silnici III/4982 u Nivnice ve směru na Korytnou. Silnice zde byla upravena v celkové délce 40 metrů. Navíc oproti původnímu záměru zde byla doplněna ochrana mostu kamennou dlažbou. Stavba si vyžádala náklady ve výši 7,2 milionu korun.

Dokončena byla i rekonstrukce mostu ve Všemině. Silnice III/4915 zde byla upravena v délce 52,5 metru. Stavba přišla na 5,5 milionu korun.

Zásadní přestavbu, která stála 7,2 milionu korun, má za sebou rovněž most převádějící silnici III/4221 přes Bunčovský potok v obci Salaš. Nosnost mostu se zvýšila a mohou tak přes něj projíždět veškerá auta bez mezení. Úprav se dočkala i silnice.

Kompletní přestavbou za sedm milionů korun prošel také most ve Zlámanci, objekt nyní splňuje všechny normové a materiálové požadavky na moderní mostní konstrukce. „V době výstavby základů mostu se při prudkých přívalových deštích zvedla hladina potoka a voda zcela zatopila stavební jámu. I provizorní objížďka vedle stavby byla asi půl metru pod hladinou vody. Naštěstí nenastaly žádné větší škody na majetku,“ dodala Dvorníková.