Na pivo poněkud jinak: což se trochu poučit?

Pátek, sobota. Dny zvané pařící. Pět, sedm, deset piv za večer. Zakouřené prostředí, zaručený bolehlav dalšího rána. Český, moravský ba i slezský zvyk, který jen tak nevymizí. Nic proti tomu, anebo ano? Možná se i národní nápoj dá pít daleko kultivovaněji. Ale cesta to bude ještě hodně dlouhá.

Jako třeba v jedné nápadně nenápadné hospůdce v centru Zlína, Zelenáčově šopě. Zvláštní, tedy příjemně zvláštní podnik. Divadelní představení, hudební produkce a teď taky jedno poněkud nevšední ocenění. Hospůdku totiž přijali jako devátou v republice a teprve druhou na Moravě do Aliance P.I.V.

Což je pane majiteli, Martine Čurdo Juříku, přesně co?

Každopádně velmi příjemné ocenění naší více než roční snahy nebýt tuctovou hospodou a dát lidem o pivě vědět víc, než je běžné jinde, kde se prostě chodí jen na pivo. Jde o to, že jednoduše řečeno, nabízíme pivní osvětu.

Což se projevuje jak?

Ke každému pivu najde host nad barem pivní list, tedy nejen název, původ, stupňovitost, ale třeba také složení surovin, z nichž je pivo uvařeno.

Což vede k čemu?

Třeba k tomu, že hosté touží ochutnat vždy něco nového, pšeničná piva, piva anglického typu svrchně kvašená a třeba také vícestupňové speciály. Produkty našich malých pivovarů. A také k tomu, že se u nás mezi hosty a personálem o pivě čile diskutuje …

Což vás mimo jiné přivedlo do Aliance P.I.V. Tedy Pivně Inteligentních Výčepů?

Jistě, a vede mne to dál třeba k tomu, že se osobně vydávám do malých pivovarů, abych se podíval, jak se tam pivo dělá a jak se o ně starají.

Což zajišťuje poněkud jiný sortiment nabídky než u konkurence?

Pochopitelně, víte lidé, tedy milovníci piva, pivomilci, pivaři, jsou hrozně konzervativní, rozhoduje televizní reklama a také cena. Kdo ale hledá něco jiného, bude vítán. Mimochodem v Alianci piv je zatím kromě  nás jen osm hospod, šest v Praze, jedna v Plzni a jedna ve Znojmě.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x