Ve Zlíně se připravuje nový kulturní festival. Zavede návštěvníky do Itálie a Japonska

Studenti Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (FMK UTB) chystají nový kulturní festival nesoucí název Culturea. Festival chce každý rok představit několik zemí, ukázat jejich současnou kulturu, zábavu a zajímavosti. Proběhne 24. a 25. dubna 2013 a zavede návštěvníky do Itálie a Japonska.

Tiskovou konferencí, která proběhla 28. listopadu 2012, se projekt představil světu a oficiálně tak odstartovala jeho příprava a komunikace s veřejností.

„Festival chce oslovit všechny obyvatele Zlína, podpořit poznávání různých kultur, vzbudit touhu po cestování a také zpestřit šedivé dny,“ shodují se Žaneta Konečná a Kateřina Černá, manažerky festivalu. Podle toho je plánován i rozmanitý program. Italský den nabídne divadelní hru ve stylu komedie dell’arte, která se odehraje v divadelní Dílně 9472, lidské šachy pocházející z italského města Marostica, a které se odehrají se na náměstí Míru, klasickou italskou kinematografii ve Velkém kině nebo live cooking v menze UTB. Japonsko nabídne mnoho zvláštností i zábavu, například v game stage si návštěvníci budou moci zaskotačit na tanečních podložkách DDR nebo si zahrát na herních konzolách Wii. K dispozici budou tradiční japonské hry, bude se promítat anime i nepochopitelné japonské reality show. Nebude opomenuta ani japonská kuchyně a tematický live cooking. Během dne proběhnou workshopy origami a kaligrafie.

„Myslím si, že je to pěkný a užitečný projekt, který má velký potenciál do budoucna. Líbí se mi nadšení našich studentů a chuť připravit něco, co má smysl nejen pro ně, ale i pro zlínskou veřejnost,“ říká k nově vzniklému projektu Olga Jurášková, ředitelka Ústavu marketingových komunikací.

Culturea je dalším z projektů Komunikační agentury (KOMAG), která na univerzitě účinně propojuje teorii s praxí. Na festivalu totiž spolupracují studenti marketingového oboru i umělecky zaměření studenti. Vše si zařizují sami, od nápadu, přes získávání prostředků, po finální realizaci. Je to tak pro ně jedinečná zkušenost. Nový festival Culturea se tak zařadí mezi úspěšné projekty jako hudební festival BusFest, Cena Salvator, Majáles či soutěž Miss Academia.

www.culturea.cz

Partnerem akce je  AVONET

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x