Kanalizace jsou v havarijním stavu. V současné době se připravuje projektová dokumentace, samotné práce se uskuteční v příštím roce. Předpokládané náklady dosáhnou v případě opravy kanalizace v ulici Dvacátá výše asi 2,5 milionu korun, ostatní úseky budou stát přibližně 2,2 milionu korun.
Kanalizace v ulici Dvacátá se nachází podél budov 14. a 15. „Opravit je musíme takzvanou bezvýkopovou metodou, protože vozovka nad ní byla nedávno rekonstruována,“ řekl 2. náměstek primátora Aleš Dufek (TOP 09/STAN), který byl radou města pověřen řešením potíží, které současný systém v bývalém baťovském areálu přináší.
Opravu kanalizace bude ztěžovat i fakt, že během rekonstrukcí budov 14. a 15. došlo k zrušení stávajících kanalizačních šachet, které umožňovaly přístup ke kanalizaci a přes které v minulosti probíhaly opravy a revize. „Bez nich se neobejdeme, je nutné je proto znovu vybudovat. Což způsobí mírný nárůst ceny opravy a zřejmě se nevyhneme ani menšímu rozkopání nově opravených ploch,“ vysvětlila Marcela Hájková, vedoucí oddělení odboru realizace investičních akcí magistrátu.
Celkem se bude opravovat asi 180 metrů kanalizace v ulici Dvacátá a 190 metrů ostatních tří úseků. „Budeme odstraňovat havarijní stav. Nutné je ale rovnou říci, že i další kanalizační potrubí jsou v tomto areálu ve velmi neutěšeném technickém stavu, což si v poměrně blízké budoucnosti vyžádá další rozsáhlé investice,“ upozornil Dufek.
Radnice se začala v bývalém továrním areálu firem Baťa a Svit od letošního roku výrazně více angažovat než v minulosti. Už půl roku například připravuje převzetí komunikací, pod kterými vlastní pozemky. Do konce letošního roku je má ve výpůjčce družstvo s názvem SPBAZ (Sdružení podnikatelů baťovského areálu Zlín), město se o ně začne starat od 1. ledna.
Průmyslový areál se rozkládá na ploše asi 60 hektarů. V současné době se v něm nachází 107 budov, ve kterých sídlí asi 200 firem. Celým územím prochází 12 kilometrů silnic, je zde také vybudovaná železniční vlečka. Snahou města je postupně tento areál více otevřít dopravě.
„Zcela jistě zmizí poplatky za vjezd, které byly pro návštěvníky areálu a podnikatele, kteří zde působí, velkou zátěží. Doufám, že se k tomu přidá ještě nadstandard v podobě odstranění závor,“ dodal náměstek primátora.
Kromě převzetí komunikací na bývalém území firem Baťa a Svit řeší radnice i situaci v nedalekém výrobním areálu Rybníky. I zde je nutné vyřešit, kdo se v blízké budoucnosti bude starat o komunikace, které jím prochází.